تلویزیون‌های OLED و Ultra HD یکه‌تاز قلمرو تلویزیون‌ها در CES 2013 خواهند بود

شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
سؤال این است که در نمایشگاه CES 2013 در قلمرو تلویزیون‌ها باید منتظر ارائه چه محصولات و تکنولوژی‌هایی باشیم؟ پاسخ مبرهن است: OLED، OLED و OLED و البته کمی هم Ultra HD!
تبلیغات

کم‌کم به نمایشگاه CES 2013 نزدیک می‌شویم و بی‌شک زومیت به‌طور کامل این رویداد بزرگ دنیای فناوری را پوشش خواهد داد. با نزدیک شدن به آغاز این نمایشگاه بد نیست با خود مرور کنیم که چه انتظاراتی از آن داریم و باید منتظر معرفی چه محصولات و تکنولوژی‌های جدیدی باشیم. در این مقاله به دنیای تلویزیون‌ها و انتظاراتی که در این قلمرو وجود دارد می‌پردازیم.

سال گذشته صحبت‌های زیادی درباره OLEDها وجود داشت. حتی ال‌جی جایزه بهترین محصول CES را به خاطر تلویزیون ۵۵ اینچی OLED خود تصاحب کرد. ما انتظار داشتیم که در سال جاری شاهد ارائه این محصول به بازار باشیم، ولی این اتفاق نیافتاد. این موضوع در مورد تلویزیون OLED سامسونگ نیز صادق است.

ما از برخی تولیدکنندگان تلویزیون شنیده‌ایم که بزرگ‌ترین مانعی که بر سر راه ال‌جی وجود دارد، مربوط به ایرادات فرایند تولید پنل در این کمپانی است. با توجه به سایزهایی که امروزه به‌عنوان ابعاد متوسط تلویزیون در بازار شناخته می‌شوند، می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از تولیدات پنل ال‌جی بدردنخور هستند. سال گذشته این کمپانی تلاش خود را بکار گرفت تا فرایند تولید پنل‌های خود را بهبود بخشد و شاید به‌همین‌دلیل، نتوانست محصولات برتر OLED خود را روانه بازار کند.

به این دلایل ما انتظار داریم تا در سال جدید تلویزیون‌های OLED فراوانی را در پیشخوان فروشگاه‌ها ببینیم. شاید سامسونگ و ال‌جی بازهم هر دو از یک پنل برای محصولات خود استفاده کنند ولی بی‌شک شاهد محصولاتی در ابعاد متنوع خواهیم بود و حدس می‌زنیم که حداقل یک یا دو کمپانی دیگر نیز محصولاتی مشابه را رونمایی کنند.

آیا بالاخره قیمت این محصولات مشخص خواهد شد؟ بله، ما فکر می‌کنیم که حداقل سامسونگ و ال‌جی اطلاعاتی در مورد قیمت تلویزیون‌های OLED برتر خود را فاش خواهند کرد.

تکنولوژی که قبلا آن را با نام 4K می‌شناختیم و حال به Ultra HD شهرت یافته، در CES 2013 حضور پررنگی خواهد داشت و شاهد محصولات بیشتر و متنوع‌تری مجهز به این فناوری خواهیم بود.

هنوز در زمینه این که آیا اولترا HD گام بلند بعدی در صنعت تلویزیون خواهد بود یا خیر تفاوت آرا وجود دارد، ولی به هر حال با روندی که شاهد آن هستیم و پخش‌کننده‌های ویدئوی اولترا HD که در سال جاری تولید شده‌اند باید گفت که به نظر می‌رسد این فناوری به‌زودی تبدیل به یک استاندارد خواهد شد.

کمپانی‌هایی چون Hisense و Changbong تمرکز خود را روی تولید پنل‌های اولترا HD گذاشته‌اند. در چنین شرایطی، سایز کوچکتر و قیمت مناسب محصولات این کمپانی‌ها می‌تواند به یک گزینه بسیار مناسب برای عده‌ای از مصرف‌کنندگان تبدیل شود.

شاید بتوان مورد مهم دیگر در این نمایشگاه را Smart TV هایی با اپلیکیشن‌های بیشتر و یکپارچگی بهتر با شبکه دانست. همچنین خودتان را برای ابعاد تازه تلویزیون‌ها آماده کنید. به نظر می‌رسد که سایز ۵۵ اینچ به آرامی جای سایز ۴۲ اینچ را به‌عنوان سایز استاندارد و میانگین می‌گیرد و شاید بتوان گفت که در آینده نزدیک تنها محدودیت در سایز تلویزیون ابعاد اتاق نشیمن خانه شما باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات