بلندترین برج ماژولار دنیا در نیویورک ساخته می‌شود

جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
چندی پیش در زومیت خبری در مورد بلندترین ساختمان دنیا که قرار است ظرف مدت 90 روز در شهر چانگشای چین ساخته شود، منتشر کردیم. چنین سرعت ساخت باورنکردنی با استفاده از قطعات پیش‌ساخته ممکن می‌شود. در این روش ماژول‌ها یا قطعات پیش‌ساخته در محل ساخت به سرعت سرهم شده و مراحل تکمیلی انجام می‌شود. به چنین ساختمان‌هایی "ساختمان ماژولار" می‌گویند که اشاره به ماژول‌های از پیش آماده شده برای ساخت آن دارد. قرار است در شهر نیویورک هم ساختمان ماژولی بسیار بلندی ساخته شود که گزارشی مختصر از مشخصات آن را برای شما خوانندگان زومیت آماده کرده‌ایم.
تبلیغات

شهردار نیویورک، میکائیل بلومبرگ در هفته‌ی گذشته در افتتاحیه‌ی بلندترین ساختمان ماژولی دنیا که یک ساختمان 32 طبقه است شرکت کرد. این برج مسکونی یکی از 16 ساختمان بلندی است که در طرح آتلانتیک یاردس در بروکلین ساخته می‌شوند. طراحی آن نیز توسط معماران شرکتی در منهتن به نام SHoP صورت گرفته است.

1 newyork

در مراسم افتتاحیه، کمپانی Forest City، یکی از 930 ماژولی که در ساخت برج B2 مورد استفاده قرار می‌گیرد را رونمایی کرد. بیش از 60 درصد سازه به صورت پیش‌ساخته است و در ساحل بروکلین ساخته شده و سپس به محل ساختمان منتقل می‌شود.

2newyork

B2 اولین و یکی از 3 ساختمان مسکونی است که قرار است در اطراف برکلیز سنتر ساخته شود. برکلیز سنتر سالن موسیقی و ورزشی با گنجایش 19000 صندلی است که قرار است در ماه سپتامبر گشایش یابد. هر دو سالن ورزشی و موسیقی توسط شرکت SHoP به‌عنوان بخشی از طرح آتلانتیک یاردس طراحی شده‌اند. البته این طرح از سوی ساکنین به دلیل نداشتن دید کافی مورد انتقاد قرار گرفته است.

سه ساختمان مذکور در مجموع 1500 واحد مسکونی دارند و 363 آپارتمان ساختمان B2 تا تابستان قابل بهره‌برداری و سکونت خواهد بود.

3newyork

و نکته‌ی آخر ادعای سازندگان و مقامات رسمی شهر نیویورک در مورد بلندترین ساختمان ماژولی دنیاست، آن‌ها ادعا می‌کنند که B2 بلندترین برج ماژولی دنیاست اما همان‌طور که در اخبار زومیت خواندید، چند روز بیشتر تا شروع ساخت شهر آسمانی که یک برج 220 طبقه‌ای به ارتفاع 838 متر در شهر چانگشای چین است، زمان باقی نمانده است. شاید منظورشان بلندترین ساختمان ماژولی در آمریکا باشد.

در ماه سپتامبر خبری در مورد بازگشایی برکلیز سنتر منتشر شده بود و قبل از آن هم در ماه می خبر از یک ساختمان 425 طبقه‌ای که رافائل وینولی آن را طراحی کرده، منتشر گردید. قرار است این ساختمان در خیابان پارک ساخته شود که در این صورت بلندترین برج مسکونی در ایالات متحده خواهد بود. در مورد بلندترین ساختمان‌های دنیا و بناهای بلند تاریخی و روش ساختشان چه می‌دانید؟ بیایید در بخش نظرات اطلاعاتمان را در این باره به اشتراک بگذاریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات