پتنت اپل برای «بزرگنمایی از طریق لمس دو انگشتی صفحه» نامعتبر شناخته شد

جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
اداره اختراعات و تجارت ایالات متحده امریکا پتنت Pinch to Zoom اپل که مربوط به لمس دو انگشتی صفحه برای بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی موارد مختلف استفاده می‌شود را بی‌اعتبار دانست. اپل پیش از این در دادگاه علیه سامسونگ و برخی از تولیدکنندگان دیگر ابزارهای اندرویدی از این پتنت استفاده کرد و سامسونگ را به نقض این اختراع محکوم نمود.
تبلیغات

اداره اختراعات و تجارت ایالات متحده امریکا در روز چهارشنبه رسما اعلام کرد که کلیه ادعاهای اپل در رابطه با اختراع ثبت شده Pinch to Zoom را رد کرده است. این موضوع بنا به اسناد پرشده و دادخواست سامسونگ در دادگاه سن خوزه صورت پذیرفته است. در درخواست ارائه شده سامسونگ خواسته شده بود که فهرستی از پتنت‌های اپل مورد بازبینی قرار گیرند.

اداره اختراعات و تجارت ایالات متحده امریکا اعلام کرده که اگر اپل بخواهد این پتنت را مجددا معتبر کند، باید اسناد و مدارک معتبری که قابل ثبت شدن به‌عنوان اختراع باشند را ارائه کند. این اداره اسناد و مدارک ارائه شده فعلی را کافی ندانسته ولی اپل هنوز می‌تواند اختراع رد شده را فعال کند اما برای این کار باید طرح‌های کشیده شده اولیه پتنت مربوطه به همراه مدارک دال بر چاپ شدن عمومی آن‌ها را ارائه کند.

اقدام اخیر سامسونگ که منجر به غیرمعتبر شدن پتنت اپل شده در راستای کم کردن مبلغ جریمه بیش از 1 میلیارد دلاری دادگاه شکایت اپل از این شرکت انجام گرفته است و سامسونگ امیدوار است بدین‌ترتیب رقم جریمه کاهش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات