گوگل بخش خانگی موتورولا را به قیمت 2.35 میلیارد دلار فروخت

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
چندی پیش شایعه تلاش گوگل مبنی بر فروش بخش خانگی موتورولا را در زومیت خواندید و روز گذشته غول اینترنتی دنیا رسما اعلام کرد که بخش خانگی موتورولا را به گروه شرکت‌های Arris و به قیمت 2.35 میلیارد دلار که بصورت سهام و نقد پرداخت خواهد شد، فروخته است. بخش خانگی موتورولا به تولید ست‌تاپ باکس‌های مورد استفاده در منازل کاربران می‌پردازد و گوگل در زمان خرید بخش موبایل موتورولا قصد داشت تا از فناوری‌های این بخش در ساخت گوگل تی وی استفاده کند که به نظر می‌رسد در این راستا خیلی موفق نبوده است.
تبلیغات

در این توافق گوگل مبلغ 2.05 میلیارد دلار را بصورت نقدی و 300 میلیون دلار را بصورت سهام در شرکت Arris دریافت خواهد کرد. بدین‌ترتیب گوگل چیزی در حدود 15.7 درصد از سهام Arris را صاحب شده است.

اما نکته جالب توجه این است که Arris با پرداخت 2.35 میلیارد دلار علاوه بر تصاحب بخش خانگی موتورولا، اجازه استفاده از پتنت‌های بخش موبایل موتورولا را نیز خواهد داشت.

Arris با تصاحب بخش موبایل موتورولا قصد دارد از فناوری‌های این شرکت در راستای ساخت تجهیزات تلفنی و شبکه بهره ببرد.

همچنین لازم است بدانید که بخش خانگی موتورولا بسیار پرسودتر از تجارت بخش موبایل این شرکت بوده است، اما ازآنجاکه گوگل تمایل به تجارت ست تاپ باکس‌های کابلی خانگی نداشته، نسبت به فروش آن اقدام کرده است.

توافق بین Arris و گوگل در حال طی کردن مراحل قانونی است و انتظار می‌رود در سه‌ماهه دوم سال 2013 نهایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات