فناوری شگفت انگیز مایکروسافت: تبدیل مستقیم صدای شما به زبان‌های دیگر

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به تازگی ویدیویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد، غول نرم‌افزاری دنیا بسیار فراتر از آنچه تصور می‌کنیم، در زمینه ترجمه همزمان گام برداشته است. از طریق این ابزار کاربر به زبان خود صحبت می‌کند، سپس صدای او تجزیه و تحلیل شده و به زبان مورد نظر مخاطب او تبدیل شده و پخش می‌گردد. در ادامه توضیحات بیشتر به همراه ویدیو مربوط به این سرویس جذاب را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

با تماشای ویدیویی که در انتهای مقاله آمده، به طور کامل با نحوه کار کرد این ابزار آشنا می‌شوید. در این ویدیو نمایش داده می‌شود که ماشین چطور زبان انسان را به خوبی درک کرده و به راحتی و مستقیما آن را به زبان چینی باز می‌گرداند.

این ابزار پس از یک ساعت به صدای شخص عادت می‌کند و با همان لحن صدای او، جملات تبدیل شده به زبان چینی را بیان می‌کند! یعنی شما به انگلیسی صحبت می‌کنید و با لحن خود شما و بصورت مستقیم ترجمه چینی صحبت‌هایتان پخش می‌شود. البته این سرویس قرار است از همه زبان‌های دنیا پشتیبانی کند.

شاید باورتان نشود ولی این ابزار فوق‌العاده کار می‌کند و مایکروسافت در این زمینه شگفت‌انگیز عمل کرده است. ریچارد راشید رئیس بخش تحقیقات مایکروسافت در این باره گفت:

پس از گذشت 2 سال، پژوهشگران مایکروسافت به همراه استاتید دانشگاه تورنتو توانستند یک پیشرفت غیرمنتظره را رقم بزنند. در این ابزار از تکنیکی به نام شبکه عمیق عصبی استفاده شده است که از رفتارهای مغز انسان الگو برداری می‌کند تا سیستم تشخیص صدا بهتر و دقیق‌تر از متدهای قبلی عمل کند.ما توانستیم نرخ خطاها در تشخیص صحیح کلمات را 30 درصد کمتر از روش‌های قبلی کاهش دهیم. این بدین معناست که پیش از این از بین هر 4 یا 5 کلمه یکی به اشتباه تشخیص داده می‌شد، اما در روش جدید مایکروسافت، این نرخ به یک خطا در 7 یا 8 کلمه رسیده است.

ویدیو 10 دقیقه مربوط به این فناوری، ارزش یک بار دیدن را دارد:

هنوز مشخص نیست که این فناوری چه زمانی نهایی شده و کی در قالب سرویس‌های مختلف ارائه خواهد شد. نظر شما در این باره چیست؟ این گونه سرویس‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات