رشد سریع فروش اپلیکیشن‌های اندرویدی در مقایسه با اپلیکیشن‌های iOS؛ زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند؟

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارشی که به تازگی از جانب App Annie، موسسه آماری اپلیکیشن‌ها، منتشر شده است، از اکتبر سال ۲۰۱۱ تا اکتبر سال ۲۰۱۲، درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های گوگل‌ پلی، فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن‌های اندروید، ۳۱۱ درصد رشد داشته است. این در حالی‌ است که فروش اپلیکشن‌های iOS ، در مدت مشابه ۱۲.۹ درصد رشد داشته است.
تبلیغات

در عین حال بر اساس این گزارش، آمار فروش اپلیکیشن‌های iOS تنها در ماه اکتبر ۲۰۱۲، چهار برابر فروش اپلیکیشن‌های اندروید در این ماه بوده است.

بنا به گفته برترانت اشمیت، مدیر عامل این کمپانی آماری:

کماکان فاصله زیاد بین فروش جهانی اپ استور و گوگل پلی پابرجاست، ولی این فاصله هر ماه در حال کمتر شدن می‌باشد.

اما در زمینه تعداد اپلیکیشن‌های رایگان این آمار کمی متفاوت است؛ جایی که گوگل پلی در این بازه ۱۲ ماهه، با رشد ۴۸ درصدی و iOS با رشد ۳.۳ درصدی همراه بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، که از این بعد به صورت ماهانه توسط App Annie ارائه خواهد شد، ۱۰ توزیع‌کننده برتر اپلیکیشن‌های iOS در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ به ترتیب: الکترونیک آرتز، سوپرسل، زینگا، گیم‌لافت، اپل، اپلیبات، اسکوئر انیکس، GungHo Online Entertainment و گری و همچنین ۱۰ توزیع‌کننده برتر اپلیکیشن‌های اندروید به ترتیب: WeMade Entertainment, GungHoOnlineEntertainment, COLOPL, DeNA Co, ال‌تی‌دی، زینگا، گیم‌ویل، گری، نیور، گیم‌لافت و نکست‌فلور  بوده‌اند.

زینگا تنها کمپانی‌ بود که توانست در نیمه بالایی لیست ۱۰ توزیع‌کننده برتر هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قرار بگیرد. تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان در حالی توانسته‌اند در این دو لیست قرار بگیرند که تنها یک یا دو اپلیکیشن را ارائه کرده بودند و در عین حال تعداد کمی از آن‌ها نیز با بیش از ۵۰ اپلیکیشن در میدان حضور یافته بودند.

اشمیت در ادامه افزود:

ما همچنین از این اطلاعات در میابیم که توسعه‌دهندگان برای موفقیت جهانی تنها ۲ گزینه پیش‌ روی دارند: توزیع تعداد زیادی اپلیکشن،  یا توزیع تنها یک یا دو اپلیکیشن با کیفیت فوق‌العاده بالا. هر دو راه به خوبی جواب خواهند داد، برای مثال EA و زینگا دو کمپانی بزرگی بودند که با تکیه بر مدل اول به موفقیت رسیدند، در حالی که سوپرسل تنها با ارائه بازی Clash of Clans و پیروی از مدل دوم به موفقیت دست یافت.

از لحاظ درآمد فروش اپلیکیشن‌های اندروید، در اکتبر ۲۰۱۲، ژاپن با غلبه بر امریکا صدر نشین شد و برای اولین بار امریکا را به رده دوم فرستاد. اما در iOS همچنان امریکا با ۳۲.۷ درصد بالاتر ژاپن با ۱۴.۱ درصد، قرار گرفته است.

اشمیت همچنین به این موضوع اشاره کرد که:

نکته‌ای که از اولین گزارش App Annie می‌توان مشاهده کرد، این است که، اگرچه در ماه اکتبر iOS با فاصله زیادی سهم بیشتری از درآمد فروش جهانی اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص داده است، اما رشد روز افزون استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی در کشورهای آسیایی نظیر ژاپن و کره جنوبی، سهم زیادی از درآمد فروش اپلیکیشن‌های اندرویدی را شامل می‌شود.

دیدگاه شما درباره گزارش App Annie و صنعت تولید اپلیکیشن‌ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات