تگرا 4 انویدیا به بیرون درز کرد: گرافیک 72 هسته‌ای برای تلفن هوشمند شما

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات مربوط به نسل آینده سیستم-روی-یک-چیپ تگرا انویدیا به بیرون درز کرده است. تگرا 4 که در تلفن و تبلت‌های سال آینده بکار گرفته خواهد شد با نام رمز Wayne شناخته می‌شود و همانند تگرا 3 دارای 4 بعلاوه 1 هسته است که در آن 4 هسته اصلی وظیفه پردازش امور سنگین را برعهده دارند و تک هسته ضعیف و کم مصرف برای انجام امور ساده بکار گرفته می‌شود تا مصرف انرژی کاهش یافته و طول عمر باتری افزایش یابد. اما مهمترین پیشرفت تگرا 4 در قدرت پردازش گرافیکی آن می‌باشد که به لطف GPU با 72 هسته به شدت ارتقاء یافته است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد معماری تگرا 4 براساس Cortex-A15 شرکت ARM است که با نام رمز Eagle شناخته می‌شود.

انویدیا که به خاطر تولید تراشه‌های گرافیکی مشهور است در تگرا 4 نیز برروی قدرت گرافیکی کار کرده و توان گرافیکی را نسبت به نسل قبلی 6 برابر افزایش داده است. GPU بکار گرفته شده در تگرا 4 دارای 72 هسته می‌باشد. البته همانطور که می‌دانید معماری هسته‌ها در GPU ها با CPUها متفاوت است و نمی‌توان قدرت هر کدام از 72 هسته این گرافیک را 4 هسته اصلی مقایسه نمود.

براساس اطلاعات بدست آمده، تگرا 4 به لطف لیتوگرافی 28 نانومتری در زمینه مصرف انرژی نیز بسیار بهینه‌تر از تگرا 3 عمل می‌کند. تگرا 4 از USB 3.0، قابلیت پخش ویدیو در رزولوشن 4K  و از صفحه نمایش تا رزولوشن 2,560 در 1440 پیکسل پشتیبانی می‌کند.

تگرا 4 نوید تبلت و تلفن‌های هوشمند قدرتمند را می‌دهد و انتظار می‌رود سال آینده محصولات متنوع مبتنی بر این تراشه را شاهد باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات