خانه تکانی زمستانه گوگل، بسیاری از سرویس‌های قدیمی بازنشسته می‌شوند

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در تلاش‌ است تا به سرویس‌های فعلی خود نظم بیشتری بخشد و یکپارچه سازی بین آنها را بیشتر کند، در همین راستا غول اینترنتی دنیا تصمیم گرفته تا برخی از سرویس‌های قدیمی را غیرفعال کند و سرویس‌های جدید مشابه را جایگزین آنها نماید. برخی از سرویس‌ها نیز بدون جایگزین برای همیشه از صحنه روزگار محو خواهند شد. از جمله سرویس‌های که بازنشسته شده‌اند، می‌توان به Google Sync, Google Calendar Sync ،Issue Tracker API و سرویس ارسال پیامک برای رویدادهای مختلف اشاره کرد.
تبلیغات

گوگل در وب لاگ رسمی خود اعلام نموده که در راستای تمرکز بر خلق محصولات زیبا و کارآمد که باعث بهبود زندگی میلیون‌ها نفر شده‌‌اند، مجبور به اتخاذ تصمیمات سخت شده و برخی از سرویس‌های خود را متوقف خواهد کرد.

  • در 4 ژانویه قابلیت‌های که در تقویم گوگل محبوبیت کمتری دارند، حذف خواهند شد. شما دیگر قادر به رزرور زمان در تقویم و در داخل اسلات قرار ملاقات‌ها نخواهید بود. البته اسلات‌های قرار ملاقاتی که از پیش رزرور کرده‌اید به کار خود ادامه خواهند داد، اما دیگر قادر به ایجاد رزور جدید نخواهید بود. علاوه بر این، دو قابلیت دیگر موجود در لابراتور تقویم (Calendar Lab) شامل Smart Rescheduler (جایگزین آن Find a Time یا Suggested Times است) و Check your Calendar via SMS حذف می‌شوند.
  • Google Sync که برای همگام کردن سرویس Google Mail و Calendar و Contacts از طریق پروتوکل Exchange Active Sync مایکروسافت بکار می‌رفت نیز بازنشسته می‌شود. کاربران از این پس می‌توانند از طریق سرویس CardDAV گوگل که با IMAP کار می‌کند به امکانات مشابه، دسترسی داشته باشند. علاوه بر گوگل سینک، سرویس Google Calendar Sync نیز در 14 دسامبر متوقف خواهد شد.
  • سرویس Issue Tracker Data API که به اپلیکیشن‌ها اجازه مشاهده و بروز رسانی مسائل مربوط به پروژه‌های موجود در Google Code را می‌داد نیز در 14 ژوئن 2013 از کار خواهد افتاد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات