معرفی YotaPhone، تلفن اندرویدی با دو نمایشگر پشت و رو!

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
این هفته نمونه اولیه از تلفن YotaPhone که دارای نمایشگر دوگانه e-Ink است، معرفی شد، هرچند این تلفن به خوبی کار می‌کند اما هنوز نهایی نشده و تنها نمونه اولیه به نمایش گذاشته است. یوتافون مشخصات سخت‌افزاری بروز و قدرتمند دارد اما مهم‌ترین تفاوت آن با دیگر تلفن‌های بازار استفاده از نمایشگر دوگانه است یعنی علاوه بر نمایشگر LCD معمولی در جلوی گوشی، یوتافون دارای یک نمایشگر E-Ink است که برای مطالعه کاملا ایده‌آل بوده و مصرف باتری در آن نیز بی‌نهایت پایین است. توضیحات کامل به همراه گالری عکس و ویدیو مربوط به YotaPhone را در ادامه مطلب مشاهده کنید.
تبلیغات

نمایشگرهای مجهز به فناوری E-Ink مصرف بسیاری پایینی داشته و به دلیل ساختار خاص آنها متون بسیار شبیه به کتاب‌های کاغذی نمایش داده می‌شوند. در این نوع از نمایشگرها نور پس زمینه به شکل کاملا متفاوتی نسبت به LCDهای معمولی نمایش داده می‌شوند و به همین دلیل مطالعه در نمایشگرهای E-Ink موجب خستگی چشم نمی‌شود. اما نمایشگرهای E-Ink قادر به نمایش تصاویر رنگی و با کیفیت نیستند و از آنها بیشتر برای کتاب خوانی استفاده می‌شود.

نمایشگر 200dpi که در پشت تلفن YotaPhone قرار دارد قادر به نمایش قرارهای ملاقات، متن کتاب‌ها، پست‌های توییتر و یا هر نوع متن دیگری است که کاربر به آن نیاز دارد و مهم‌ترین مزیت این نمایشگر نیز مصرف بینهایت پایین آن است.

شاد تصور کنید که دو نمایشگر برروی تلفن یا نمایشگر E-Ink بی آب و رنگ در پشت یک تلفن جذاب به نظر نمی‌رسد، اما افرادی که شانس کار کردن با نمونه اولیه این تلفن را داشته‌اند همگی از طراحی و نحوه کارکرد آن ابراز رضایت کرده‌اند.

Yota تولید کننده روسی این تلفن که صاحب پتنت‌های ترکیب نمایشگر E-Ink با تلفن هوشمند است، بهینه‌سازی های بسیاری بر روی اندروید اعمال کرده تا انتقال تصویر بین دو نمایشگر به نرمی انجام شود.

کل صفحه پشتی این گوشی حساس به لمس نیست. فقط بخش پایینی پنل پشتی قابلیت لمسی خازنی دارد و هم‌اکنون همه اپلیکیشن‌ها به ژست‌های حرکتی که در این ناحیه اعمال می‌شود پاسخ مناسبی نمی‌دهند. این بدان معناست که مثلا نمی‌توانید در نرم‌افزار کیندل کتاب‌ها را ورق بزنید یا در پلی‌لیست اسپاتیفای یک قطعه موزیک را اجرا نمایید. مدیران یوتا می‌گویند که در بسیاری از برنامه‌ها این نمایشگر به خوبی کار می‌کند و آنها مشغول رفع مشکلات و ارائه راه‌حل‌هایی برای مشکلات موجود هستند.

YotaPhone مجهز به سیستم‌عامل اندروید 4.1، صفحه نمایش LCD با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل، پردازنده 2 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی Snapdragon S4، دو گیگابایت حافظه رم و دوربین 12 مگاپیکسلی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات