نسخه 2 فیس بوک برای ابزارهای اندروید منتشر شد: سرعت دو برابر نسبت به نسخه قبل

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
شب گذشته فیس بوک نسخه 2 اپلیکیشن موبایل خود را برای ابزارهای اندرویدی منتشر کرد، اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش این شبکه اجتماعی نسخه جدید خود را برای iOS ارائه کرد که در آن فناوری HTML5 کنار گذاشته شده بود و نرم افزار بصورت مستقل از وب عمل می‌کرد، همین اتفاق در نسخه جدید فیس بوک برای اندروید نیز رخ داده است. کنار گذاشتن HTML5 باعث افزایش سرعت عملکرد نرم افزار در قسمت‌های مختلف آن از جمله باز کردن تصاویر در تایم‌لاین شده است.
تبلیغات

نسخه جدید فیس‌بوک برای اندروید یا می‌توانید از طریق 1Mobile یا Google Play دریافت و برروی تلفن یا تبلت خود نصب کنید.

فیلیپ فانگ، مهندس فیس بوک در باره نسخه جدید اپلیکیشن فیس بوک برای اندروید گفت:

این نرم افزار دو برابر سریع‌تر از نسخه قبل، تصاویر را برروی تایم لاین باز می‌کند و به میزان قابل ملاحظه‌ای سریعتر اجرا می‌شود.

ظاهر نسخه جدید اپلیکیشن فیس بوک نسبت به قبل تغییر قابل ملاحظه‌ای نکرده است اما عدم استفاده از HTML5 باعث افزایش سرعت و کاهش میزان حافظه اشغالی گردیده است. فیس بوک در نسخه جدید از سیستم اسکرول داخلی اندروید استفاده نکرده و در عوض موتور اختصاصی خود برای اسکرول صفحه را بکار گرفته که موجب بهبود عملکرد نرم افزار در حرکت بین صفحه‌های مختلف شده است.

تمام این تغییرات ابتدا برای نسخه iOS فیس بوک اعمال شده بودند اما این شبکه اجتماعی همیشه بعد از کاربران اپل، اندروید را نیز در نظر می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات