اریک اشمیت: گوگل، مایکروسافت جدیدی است که در جنگ با اپل پیروز می شود

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اریک اشمیت - عضو هیئت مدیره گوگل - در رابطه با اندروید و جایگاه آن در بازار تلفن‌های هوشمند بسیار مطمئن است و در این باره بی‌پروا سخن می‌گوید. او در مصاحبه‌ای که به تازگی با بلومبرگ داشت، در رابطه با رقابت گوگل با اپل در بازار تلفن‌های هوشمند، گفت: «ما در این نبرد به شکل کاملا واضحی در حال پیروز شدن هستیم». او همچنین شرایط فعلی بازار تلفن‌های هوشمند را با نبرد بین مایکروسافت و اپل در بازار PC طی دهه‌های اخیر مقایسه کرد.
تبلیغات

به اعتقاد اشمیت، گوگل همان استراتژی را انتخاب نموده که مایکروسافت در مقابل اپل به کمک آن پیروز شد. مایکروسافت به لطف شراکت با تولیدکنندگان مختلف سخت‌افزار توانست اپل را کنار بزند. گوگل نیز به کمک تولیدکنندگان انبوه ابزارهای اندرویدی توانسته بازار تلفن‌های هوشمند را قبضه کند.

گوگل روزانه بیش از 1.3 میلیون دستگاه اندرویدی را فعال می‌کند! اریک اشمیت در کنفرانس سه ماه پیش موتورولا نیز همین آمار 1.3 میلیون دستگاه در روز را ارائه کرد.

اشمیت اعتراف کرد که مدل باز گوگل برای اندروید به شکلی است که از برخی از شرکای تجاریش مانند سامسونگ درآمدی کسب نمی‌کند، اما او گفت که این موضوع هسته استراتژی گوکل است و باعث «بزرگ شدن کلوچه» می‌شود. او همچنین گفت که نقاط منفی نیز در این استراتژی وجود دارد، در سیستم باز ما نمی‌توانیم به شکل کاملا مطلوبی مدیریت و کنترل «کلوچه بزرگ» را در دست بگیریم.

ما در این نبرد به شکل کاملا واضحی پیروز می‌شویم.

سرویس‌های متنوع گوگل و کاربران بسیار زیاد آنها نیز در راه موفقیت گوگل، تاثیر گذار هستند. اشمیت گفت که بیش از 100 میلیون کاربر شبکه اجتماعی گوگل پلاس در این مدت زمان کم، موجب شکل گیری یک رقابت کامل بین گوگل پلاس و فیس بوک شده‌اند.

اریک اشمیت همچنین به محدودیت پهنای باند اشاره کرد و گفت با رشد اندروید و به طور کل تلفن‌های هوشمند، باید نگران منابع پهنای باند باشیم. او معتقد است که با توجه به استراتژی‌های فعلی، پهنای باند شبکه‌های مخابراتی تلفن همراه در سال 2016 یا 2017 بطور کامل پر خواهد شد. او معتقد است که باید فکری به حال پهنای باند آینده کرد در غیر اینصورت در 5 سال آینده یا کمی دیرتر با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات