عدم توافق مایکروسافت و اپل بر سر گواهی آفیس برای ابزارهای iOS [بروز شد]

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
این هفته مشخص شد که دلیل تأخیر در انتشار نسخه جدید اپلیکیشن SkyDrive مایکروسافت برای iOS، مربوط به عدم تأیید اپل است. اما به نظر می‌رسد مشکل بسیار فراتر و بزرگتر از اپلیکیشن اسکای درایو است. براساس گزارش AllThingsD، دو شرکت اپل و مایکروسافت بر سر سهم خود از بابت فروش گواهی آفیس 365 به کاربران iOS به توافق نرسیده‌اند و دلیل اصلی عدم ارائه SkyDrive و آفیس مایکروسافت برای ابزارهای iOS نیز همین موضوع است. استاندارد اپل برای گواهی اشتراک ماهیانه، 30 درصد برای اپل و 70 درصد برای توسعه‌دهنده است که مایکروسافت آن را عادلانه نمی‌داند.
تبلیغات

چندی پیش، اطلاعاتی در مورد تلاش مایکروسافت در ارائه مجموعه پرطرفدار آفیس برای iOS منتشر شد و جزئیاتی در مورد نحوه فروش آن برای کاربران آیفون و آیپد و آیپاد تاچ بدست آمد. براساس آن اطلاعات کاربران آیفون و آیپد امکان ایجاد و ویرایش اسناد آفیس را ازطریق سرویس اشتراک ماهیانه آفیس 365 خواهند یافت. اما اپل 30 درصد درآمد حاصل از اشتراک کاربران در آفیس 365 را طلب کرده که مایکروسافت با آن موافق نیست.

براساس گزارش AllThingsD، اپل بر سر قانون 30 به 70 خود ایستاده و حاضر به مذاکره در رابطه با توافق و قرارداد خاص با مایکروسافت نیست. در همین راستا اپل مانع انتشار نسخه جدید SkyDrive برای iOS نیز شده است. سخن گوی مایکروسافت به خبرگزاری‌ها گفته که در حال مذاکره با اپل برای رفع مشکلات عرضه اسکای درایو هستیم.

اگر شرایط به همین ترتیب دنبال شود، احتمالاً مجموعه آفیس مایکروسافت هیچ وقت برای کاربران iOS ارائه نمی‌شود ولی کاربران اندروید هنوز شانس استفاده از این سرویس مایکروسافت را در آینده خواهند داشت.

بروز رسانی:

سهم درخواستی اپل بابت اشتراک ماهیانه سرویس آفیس ۳۶۵ برابر ۳۰ درصد از درآمد است که مایکروسافت تمایل دارد آن را کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات