مدیرعامل گوگل در رابطه با اپل، اندروید و احتمال عرضه نکسوس موتورولا سخن گفت

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها بود که خبری از لری پیچ، مدیرعامل گوگل به گوش نمی‌رسید و او پس از اعلام خبر بیماریش در کنفرانس‌های مهم گوگل نیز شرکت نکرد. حال لری پیج دوباره شروع به صحبت کرده و در مصاحبه‌ فورچون شرکت کرده است و در مورد مباحث مختلف از جمله مشکلات پتنتی این شرکت با اپل، وضعیت اندروید و احتمال طراحی و تولید تلفن نکسوس موتورولا صحبت کرده است. لری پیج در صحبت‌های خود گفت: استراتژی اپل بیش از همه به کاربران صدمه می‌زند.
تبلیغات

لری پیج در این مصاحبه گفت که اپل در تلاش است تا مانع گوگل در راه توسعه و تولید محصولات جدید شود. به اعتقاد او اپل با «رویکرد جزیره شکل» به جلو حرکت می‌کند که بیش از همه موجب رنجش کاربران می‌شود.

موضوعی که من سعی دارم آن را بیان کنم این است که من تصور می‌کنم، اگر همه سعی کنند با یکدیگر بیشتر کنار بیایند، کاربران به خاطر عملکرد دیگران، کمتر اذیت خواهند شد. ما به سختی تلاش می‌کنیم تا محصولات‌مان را تا جای ممکن به صورت گسترده در سرتاسر جهان عرضه کنیم. این فلسفه ماست. بعضی اوقات ما امکان این را داریم تا محصولات خود را بصورت گسترده عرضه کنیم و به رقابت با رقبایی همچون اپل بپردازیم و بعضی اوقات نیز این امکان از ما سلب می‌شود!

لری پیج به اکوسیستم بسته آیتیونز و اپ استور iOS نیز اشاره کرد و گفت این اکوسیستم‌ها در خلاف جهت هدف اصلی اینترنت گام بر می‌دارند:

تمام شرکت‌های بزرگ فناوری به این دلیل بزرگ هستند که روزی کار بزرگی انجام داده‌اند. من دوست دارم تا شاهد همکاری بیشتر در راستای منفعت کاربران باشم. اینترنت در دانشگاه‌ها ساخته شد و هدف از طراحی آن همکاری و کار مشترک بود. سپس ما آن را تجاری کردیم و مدام به آن رویکرد جزیره‌ای شکل اضافه کردیم، موضوعی که باعث شرمندگی است.

او گفت موجودیت و اشتراگ‌گذاری کلیدهای موفقیت اندروید هستند و گوگل پلاس بخش بسیار بزرگی از این موفقیت است.

ما 18 روش مختلف برای اشتراک‌گذاری محتوای مختلف را داشتیم و حالا موارد دیگری را نیز به این لیست اضافه کرده‌ایم و در حال بهبود آن هستیم. (اشاره به شبکه اجتماعی گوگل پلاس)

گوگل پلاس در حال حاضر 235 میلیون کاربر فعال دارد و یکی از بزرگ‌ترین شبکه‎های اجتماعی جهان به شمار می‌رود.

او همچنین در پاسخ به پرسش آخر که چرا گوگل هنوز تلفن نکسوس ساخت موتورولا را عرضه نکرده است، گفت:

هنوز مدت زمان کافی از تصاحب موتورولا توسط ما نگذشته است.

او در انتهای صحبت خود گفت که ما به تولید ابزارهای نوآورانه ادامه خواهیم داد و در این راه از چندین شریک تجاری بهره خواهیم برد. این بدین معنا است که حتی اگر نکسوس موتورولا عرضه شود، گوگل بازهم ارتباط نزدیک خود با دیگر تولیدکنندگان ابزاراهای اندرویدی را حفظ خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات