اینتل در مورد سیستم-روی-یک-چیپ‌های 22 نانومتری با Tri-Gate برای ابزارهای موبایل صحبت کرد

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده‌های نسل سوم اینتل (Ivy-Bridge) که در کامپیوترهای مختلف امروزی از لپ تاپ تا مک و کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌شوند، مجهز به فناوری Tri-Gate هستند. اینتل در نشست «بین‌المللی ابزارهای الکترون 2012» در مورد سیستم-روی-یک-چیپ های 22 نانومتری صحبت کرد که در ساخت آنها از فناوری ترانزیستورهای سه بعدی استفاده خواهد شد.
تبلیغات

اگرچه اینتل سلطان بی رقیب پردازنده‌های کامپیوتر است اما در دنیای موبایل هنوز قادر به رقابت با معماری ARM نیست. تلاش‌های اخیر این شرکت با تراشه Medfield نیز چندان موفقیت آمیز نبود و نتوانست موجب محبوبیت آن در بازار موبایل شود.

اینتل در نشست اخیر International Electron Devices جزئیات زیادی در رابطه با برنامه‌اش برای ابزارهای موبایل ارائه نکرد اما در مورد تراشه‌های 22 نانومتری با ترانزیستورهای سه بعدی صحبت کرد. انتظار می‌رود تراشه‌های 22 نانومتری جدید اینتل برای ابزارهای موبایل بین 20 تا 65 درصد بهتر از نمونه‌های 32 نانومتری فعلی عمل کنند.

هنوز دقیقا نمی‌دانیم که اینتل چگونه و با چه تراشه‌ای به جنگ ARM خواهد رفت اما در این موضوع شکی نیست که این شرکت در سال 2013 تمام تلاش خود را برای ورود قدرتمند در بازار ابزارهای موبایل خواهد کرد تا پردازنده‌های کم مصرف و قدرتمندی را طراحی و تولید کند.

شما شانس اینتل در مقابل ARM را چقدر می‌دانید؟ آیا اینتل می‌تواند بازار رو به رشد موبایل را نیز همچون بازار کامپیوتر تحت کنترل خود بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات