گوگل احتمالا بخش تلویزیون موتورولا را می‌فروشد

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
گوگل زمانی که 12.5 میلیارد دلار بابت اکتساب بخش موبایل موتورولا هزینه کرد، علاوه بر تصاحب بخش تلفن‌های همراه صاحب بخش ست‌تاپ‌باکس این شرکت نیز شد. حال شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهند، گوگل قصد دارد این بخش را به قیمتی در حدود 2.5 تا 4 میلیارد دلار به فروش برساند.
تبلیغات

هنوز اطلاعات رسمی در این باره منتشر نشده و گوگل این موضوع را رسما تأیید یا تکذیب نکرده است. اما گزارش‌هایی بدست آمده که نشان می‌دهند، شرکت‌های Arris Group و Pace Plc تمایل دارند تا تجارت بخش خانگی موتورلا را خریداری کنند. بلومبرگ گزارش کرده که 50 درصد احتمال دارد که توافق بین گوگل و این شرکت‌ها تا پیش از پایان سال جاری میلادی نهایی شود.

در این گزارش آمده است که ساختار پیچیده مالی موتورولا پس از اکتسابش توسط گوگل باعث شده تا واگذاری بخشی از موتورلا به شرکت‌های دیگر دشوار شود.

از طرفی مدیرعامل گوگل، لری پیچ، پیش از این اعلام کرده بود که بخش ست‌آپ‌باکس موتورولا به گوگل کمک خواهد کرد تا منازل کاربران را متحول کند. اما ازآنجاکه گوگل تی وی نتوانست آنطور که باید و شاید محبوب شود و فروش قابل توجه‌ای را رقم زند، گوگل نیز تمرکز بیشتری روی واحدهای پرفروش خود مانند تلفن‌های هوشمند کرد و نقش گوگل تی وی کم رنگ شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات