شکایت اریکسون از سامسونگ به خاطر نقض اختراع‌های ثبت شده

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
هنوز زمان زیادی از پیروزی اپل بر سامسونگ در دادگاه کالیفرنیا نگذشته است که اریکسون هم علیه این کمپانی کره‌ای شکایت کرده است. این بار هم دعوا بر سر پتنت‌ها است. کمپانی سوئدی اریکسون شکایتی در دادگاه تگزاس علیه سامسونگ تنظیم کرده که در آن از نقض 24 پتنت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سخن به میان آمده است. در ادامه شکایت مطروحه و پاسخ سامسونگ را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

اریکسون یک کمپانی سوئدی است که در زمینه‌ی تولید محصولات ارتباطی و شبکه فعالیت می‌کند، سامسونگ هم به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی و تلویزیون در جهان کاملاً شناخته شده است.

اریکسون با شکایتی که مطرح کرده می‌خواهد جلوی فروش گوشی‌هایی مثل گلکسی اس 3 و گلکسی نوت 2 و همچنین دوربین‌ها، تلویزیون‌ها و وسایل بلوری مختلفی را بگیرد.

دو مورد از شکایات اریکسون به تمدید مجوز استفاده از تکنولوژی‌هایش مربوط می‌شود، سامسونگ مایل به تمدید این مجوز با قیمتی بسیار پایین‌تر از سایر کمپانی‌هاست و در عین حال با دسترسی به پتنت‌های دیگر خود به اریکسون فشار وارد می‌کند تا قیمت پیشنهادی را پذیرا باشد.

کمپانی‌هایی که مالک پتنت‌های استاندارد صنعتی هستند، از نظر قانونی می‌توانند مجوز استفاده از پتنت‌های خود را با قیمتی عادلانه به رقبا واگذار کنند.

سامسونگ در رابطه با شکایت مطرح شده به روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز گفت: سامسونگ به دنبال معامله‌ای عادلانه بوده و این اریکسون است که درخواستی نامعقول داشته است. سامسونگ اینگونه اظهار کرده است:

این بار اریکسون هزینه‌ای بسیار بالاتر در قبال مجوز استفاده از همان پتنت‌های قبلی درخواست کرده است. با توجه به اینکه ما نمی‌توانیم چنین درخواست بالایی را قبول کنیم، از تمام ابزارهای قانونی برای جلوگیری از زیاده‌خواهی اریکسون استفاده خواهیم کرد.

این روزها شکایات مربوط به نقض حقوق اختراع‌های ثبت شده در سطح رقبای بزرگ صنعتی افزایش یافته است و سامسونگ کمپانی‌ای است که بیشتر با چنین مشکلاتی روبرو می‌شود. در تابستانی که گذشت یکی از بزرگ‌ترین دادگاه‌های پتنتی تاریخ برگزار شده و در نهایت سامسونگ به خاطر نقض حقوق پتنتی به پرداخت 1 میلیارد دلار به کمپانی اپل جریمه شد و حالا اریکسون است که با شکایت جدیدش سامسونگ را متهم می‌کند.

نظر شما در مورد چنین دادگاه‌هایی چیست؟ آیا قوانین مربوط به پتنت‌ها را که برای حمایت از اختراعات تنظیم شده را عادلانه می‌دانید یا مخالف آن هستید و فکر می‌کنید چنین کمپانی‌های بزرگی سخت‌گیری و زیاده‌روی می‌کنند تا به کمک همین قوانین جلوی رقبای خود بایستند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات