مدیرعامل تایم‌وارنر از اپل می‌خواهد تا تلویزیون خود را تولید کند

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
در طول سال‌های گذشته در حالیکه اپل تلاش جهت‌داری را برای ساخت تلویزیون اختصاصی خود داشته‌ است با مخالفت‌هایی از سوی کارشناسان و سایر شرکت‌های مشترک المنافع روبه رو شده است که اکثرا در مورد تغییرات اجتناب ناپذیر پس از تولید این محصول و پایین آوردن رتبه اپل در ساخت سایر محصولات نگران هستند. اما در این میان کمپانی تایم وارنر یک استثنا به شمار می‌رود زیرا جفری بیکیز اعلام کرده که می خواهد یک تلویزیون با طراحی اپل داشته باشد.
تبلیغات

بیکیز در کنفرانسی که اخیرا تحت عنوان " استارت تجارت داخلی" برگزار شد گفت:

 امیدوارم که اپل تلویزیون خود را وارد بازار کند چون شرکت بزرگی در زمینه دستگاه‌‎های دیجیتال به شمار می‌رود.

البته بیکیز در ادامه سخنرانی خود گوشه و کنایه‌هایی نیز به اپل زد و از این شرکت خواست تا تمایز بیشتری را مابین محصولات خود برقرار کند و آنها را از یکنواخت خارج سازد و در این میان به کاهش قدرت رابط کاربری و قابلیت مکان یابی در بعضی از گجت‌های اپل اشاره‌ کرد و از مسئولان این شرکت خواست تا نقاط ضعف این چنینی را برطرف ساخته و از آنها به عنوان اهرم‎های قدرت در ساخت تلویزیون اختصاصی خود استفاده‌کنند. بیکیز معتقد است که ارائه یک محصول انقلابی نه تنها می تواند برای اپل سودآوری داشته باشد، بلکه قادر خواهد بود مشکلات اساسی صنعت تلویزیون را نیز مرتفع‌سازد.

تایم وارنر پس از کمپانی والت دیزنی دومین شرکت بزرگ صنعت مدیا در دنیاست.

این تقاضا در حالی مطرح شده است که تایم وارنر دومین شرکت بزرگ صنعت مدیا در دنیاست، شرکتی که با در دست داشتن شرکت‌های زیر مجموعه‌ی بزرگ مانند New Line Cinema ، HBO، TBS، Warner Bros، CNN و Cartoon Network یک غول بزرگ به شمار می‌رود. جالب اینجاست که به صورت کاملا تصادفی این روزها شایعاتی میان شرکت‌های بزرگ آمریکا رواج دارد که از مشارکت های مخفی اپل با تایم وارنر کیبل (Time Warner Cable) خبر می‌دهد. هر چند که این شرکت سه سالی است به طور کاملا مستقل از تایم وارنر به فعالیت خود ادامه می‌دهد ولی مجموعه این اتفاقات می‌تواند کاربران را امیدوار کند که اپل به تقاضای مدیر تایم وارنر جامه عمل بپوشاند!

ساخت iTV پروژه‌ای خواهد‌ بود که بدون مشارکت شرکت‌های تامین محتوا تقریبا غیر ممکن است و اپل نیز تا کنون در این مورد صحبتی به میان نیاورده‌ است و این تقاضای علنی می تواند شجاعت بیکیز را در عرصه مدیریتی نشان دهد، زیرا این روزها اکثرا مدیران شرکت‌های بزرگ از جمله خود اپل روندی محافظه کارانه را در پیش گرفته‌اند.

اما ساخت این گجت می تواند تحولی عظیم در صنعت میدیا و همچنین بازار شرکت‌های کابلی به راه اندازد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا تصمیم اپل  مبتنی بر ساخت تلویزیون خود می‌تواند موجب تزلزل سایر محصولات این شرکت شود؟ یا اپل خواهد توانست با ساخت تلویزیون مخصوص خود در ابتدا طرح استیو جابز را عملی کرده و سپس از آن به عنوان یک نقطه قوت در پشتیبانی از سایر گجت‌های این شرکت استفاده‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات