معرفی بازی آنلاین کاملاً ایرانی سرعت بیشتر (SpeedUP)

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
به خوبی می‌دانیم که رشد چشمگیر درخواست‌ها برای سرگرمی‌های نوین الکترونیکی از سوی مردم، منجر به افزایش درآمد صنعت بازی‌های رایانه‌ای گردیده و این حوزه از دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات را به تکاپو انداخته است. به طوری‌که امروزه، شنیدن آمار و ارقامی همچون فروش 400 میلیون دلاری یک بازی رایانه‌ای در روز اول عرضه و رکورد بی‌نظیر 760 میلیون‌دلاری فروش همین بازی ظرف مدت تنها 5 روز برای ما عجیب نیست.
تبلیغات

در این بین، بازی‌های رایانه‌ای آنلاین به دلیل ویژگی‌ها و مزایای خاص خود، جزو پر درآمدترین کسب و کارهای الکترونیکی به شمار می‌روند. برخی از این ویژگی‌های منحصر به فرد بازی‌های رایانه‌ای آنلاین که در بازی های مبتنی بر کنسول و سایر بازی های غیرآنلاین وجود ندارد عبارتند از:

  • عدم نیاز به نصب نرم‌افزار
  • اجرای آسان و روان بر روی مرورگر اینترنت (Browser-Based)
  • فراهم آوردن امکان بازی همزمان با ده‌ها هزار کاربر دیگر (massively multiplayer online game)
  • وابسته نبودن کاربر برای اجرای بازی بر روی رایانه‌ی شخصی
  • امکان اجرای بازی بر روی هر وسیله‌ی موبایل که قابلیت اتصال به اینترنت و استفاده از مرورگر را داشته باشد
  • مزایای تبلیغاتی فراوان برای برندهای بزرگ

حدود 5 سال است که این موج به کشور ما هم رسیده است و شاهد ترجمه بازی‌های آنلاین خارجی به زبان فارسی و تولید بازی‌های ایرانی زیادی بوده‌ایم. در عرصه‌ی ترجمه، بازی‌هایی همچون جمهوری الکترونیک، تراوین، جنگ خان‌ها، گل یونایتد و ... و در زمینه‌ی تولید بازی ایرانی، عناوینی همچون بازی آنلاین مدیریت مسابقات اتوموبیل‌رانی سرعت بیشتر، بازی فوتبال کلوب فوتبال من، بازی مزرعه‌ی گلستان، بازی آسمان‌دژ و نظایر آنها را می توان نام برد که هر کدام ضعف‌ و قوت مخصوص به خود را دارند.

یکی از بازی‌های کاملا ایرانی که نزدیک به 1.5 سال از فعالیت آن می‌گذرد و موضوع اصلی این مطلب نیز به شمار می‌رود، بازی آنلاین مدیریت مسابقات اتوموبیل‌رانی سرعت بیشتر (SpeedUP) است. این بازی، خروجی حاصل از پروژه‌ی پایانی مقطع لیسانس دو تن از دانشجویان رشته‌ی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند به شمار می‌رود که منجر به شکل‌گیری و همکاری یک گروه 8 نفره گردید و پس از 2 سال کار بی‌وقفه و طی مراحل مستندسازی ایده، تحلیل، طراحی، پیاده‌سازی و تست، در مهرماه 1390 پا به دنیای وب گذاشت و به طور رسمی به علاقه‌مندان این سبک از بازی‌های رایانه‌ای معرفی شد. این بازی یکی از پروژه‌های موفق شرکت نوآوران دنیای پارسیان به شمار می‌رود.

کاربر در بازی سرعت بیشتر، نقش مدیر یک تیم اتوموبیل‌رانی را ایفا می‌کند که یک باشگاه در بازی ایجاد کرده و پس از خرید خودرو، استخدام راننده، آموزش راننده، اسپورت کردن خودرو با تجهیزات تیونینگ و سایر اقدامات مدیریتی، تیم خود را آماده‌ی انجام مسابقه می‌نماید. هدف از انجام این بازی، مدیریت صحیح تیم برای کسب پیروزی و رشد باشگاه اتوموبیل‌رانی صاحب اکانت است که در این بین جوایز و هدایای متعدد نقدی و غیر نقدی نیز به کاربران بازی اهدا می‌گردد.

مهمترین ویژگی‌هایی که بازی سرعت بیشتر را می‌توان با آنها توصیف کرد و از سایر بازی ها تمییز داد عبارتند از:

  • اولین بازی آنلاین در سبک مدیریت مسابقات اتوموبیل‌رانی با تکنولوژی PHP
  • داستان بازی کاملا نوآورانه و خلاقانه‌ی صد درصد ایرانی
  • سیستم گزارش آنلاین منحصر به فرد با امکان ایجاد گزارشات Real-Time از رخدادهای درون پیست مسابقه
  • گرافیک منحصر به فرد و بسیار جذاب
  • رایگان بودن بازی و امکان انجام آن توسط گروه‌های سنی مختلف از کودکان تا افراد مسن
  • سرعت بارگذاری سریع صفحات به دلیل نوع خاص برنامه‌نویسی و ارتباط با پایگاه داده‌ها (این بازی از سایت معتبر yahooSlow رتبه A را در سرعت بارگذاری صفحات دریافت کرده است)
  • امکانات آموزشی متنوع (راهنمای متنی و تصویری بازی، مشاور بازی، انجمن گفتگو، تالار پرسش و پاسخ و ...)
  • تنوع خوب در کنار سهولت و سرعت یادگیری بازی
  • سیستم ضبط گزارش رخدادها برای رجوع مجدد و پیگیری اتفاقات درون پیست و نتایج و ...
  • امکان انجام مدل های مختلف تبلیغات توسط اسپانسرها
  • جوایز و هدایای متنوع و متعدد برای تمام کاربران با هر سطح و هر میزان امتیاز و ...

سرعت بیشتر به عنوان یک محصول ایرانی و یک افتخار ملّی تا کنون افتخارات بسیاری به دست آورده است. کسب عنوان بهترین بازی آنلاین ایرانی در سال 1390 و توسط مجله‌ی بازی‌سازی، حضور در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای Dubai Game Expo 2011 به عنوان تنها نماینده از بین بازی‌های آنلاین ایرانی و جلب نظر بازدیدکنندگان آن نمایشگاه، همکاری با اسپانسرهای بسیار معتبر همچون شرکت نوکیا، شرکت کاسیو، شرکت گلستان و ...، دارا بودن بیش از 160 هزار کاربر در طول یک سال فعالیت و دستاوردهای متعدد دیگر، نشان دهنده‌ی موفقیت این بازی محبوب ایرانی به شمار می‌رود.

البته سرعت بیشتر تنها به محدوده‌ی مرزهای کشورمان نیندیشیده است و مدیران این بازی در حال آماده‌سازی نسخه‌ی بین‌المللی این بازی به دو زبان انگلیسی و عربی برای معرفی به کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس هستند. آقای حمید نعیمی، مدیر عامل شرکت نوآوران دنیای پارسیان و ایده‌پرداز بازی سرعت بیشتر، در مصاحبه با زومیت می‌گوید:

متأسفانه با وجود اظهارات مسئولین در خصوص حمایت از کارآفرینان و ایده‌پردازان، خصوصاً ادعاهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد حمایت از بازی‌سازان ایرانی، تاکنون پشتیبانی مالی و غیر مالی درخور توجه از سوی مسئولین ذی‌ربط برای حمایت از بازی سرعت بیشتر صورت نگرفته است، در صورتی که این بازی بر اساس توانمندی‌ها و نقاط قوت منحصر به فرد خود همچون انجین بازی که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و با هزینه‌های شخصی اینجانب برنامه‌نویسی شده است و می‌تواند به عنوان یک انجین ملّی برای بازی‌های آنلاین انتخاب شود، می‌تواند به عنوان یک پروژه‌ی موفق ملّی، نشان‌دهنده‌ی توانمندی و هویت ایرانی در جهان باشد. لازم به ذکر است که رونمایی نسخه‌ی بین‌المللی بازی که از امکانات گرافیکی سه‌بعدی بی‌نظیر و ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرو بهره می‌برد، تقریبا در اواخر آذرماه امسال انجام خواهد شد و بازی در چند کشور اروپایی شروع به کار خواهد کرد اما هنوز حتی یک معرفی رسانه‌ای مختصر نیز از این پروژه‌ی عظیم ملّی انجام نپذیرفته است و ما از این بابت از مسئولین دلسرد شده‌ایم و به پشتکار خود و عنایت خداوند متعال دل‌بسته‌ایم.

سرعت بیشتر از آغاز فعالیت خود تا کنون بیش از 25 میلیون تومان جایزه به کاربران خود داده است که نوع و تعداد این جوایز در صفحه‌ی جوایز بازی قابل مشاهده است. در حال حاضر نیز شرکت کاسیو (CASIO) در تورنومنت پاییزی سرعت بیشتر به عنوان اسپانسر بازی، به 10 نفر از کاربران سرعت بیشتر، ساعت مچی مدل Edifice با ارزش بیش از 200 دلار اهدا می کند. این تورنومنت از 16 آبان شروع شده و تا 12 دی‌ماه طی 24 سری مسابقه برگزار خواهد شد.

شرکت کاسیو همچنین، سه سال پیاپی، اسپانسر تیم ردبول در مسابقات فرمول 1 جهانی نیز بوده است و مدیران این شرکت، علاوه بر عرصه‌ی مجازی و بازی آنلاین مدیریت مسابقات اتوموبیل‌رانی سرعت بیشتر، به مسابقات حقیقی اتوموبیل‌رانی نیز علاقه‌مند هستند!

انتهای رپورتاژ آگهی/

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات