مایکروسافت تفاوت‌های کلیدی IE 10 در ویندوز ۸ و ویندوز فون ۸ را شرح داد

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
طی‌ هفته‌های اخیر شاهد طوفانی از اخبار مربوط به محصولات ساخت مایکروسافت یا ابزارهای مختلف مبتنی بر سیستم‌عامل‌های این شرکت بوده‌ایم، ویندوز ۸ برای کامپیوترها، لپ‌تاپ و تبلت‌ها منتشر شد و ویندوز فون ۸ نیز با هسته یکسان به ویندوز ۸ برای تلفن‌های هوشمند عرضه گردید. یکی از مهم‌ترین امکاناتی که این دو سیستم‌عامل جدید مایکروسافت از آن بهره می‌برند، هسته مشترک NT است که دست تولیدکنندگان را برای ساخت محصولات در بین پلتفرم‌های مختلف مایکروسافت باز می‌گذارد. اینترنت اکسپلور ۱۰ یکی از نرم‌افزارهای مایکروسافت است که برروی هر دو پلتفرم این شرکت اجرا می‌شود، حال غول نرم‌افزاری دنیا به اختلافات بین این IE 10 در ویندوز ۸ و ویندوز فون ۸ اشاره کرده است.
تبلیغات

امروز مایکروسافت به شرح جزئیات مربوط به تفاوت‌های اینترنت اکسپلور ۱۰ در دو پلتفرم ویندوز فون ۸ و ویندوز ۸ پرداخت. IE 10 در هر دو سیستم‌عامل داری هسته مشترک و یکسانی است که موجب شده این مرورگر در هر دو پلفترم تقریبا ظاهر و تجربه کاربری یکسانی داشته باشد، اما تفاوت‌هایی نیز بین این مرورگر در ویندوز فون و ویندوز وجود دارد.

مواردی که مایکروسافت به آنها اشاره کرده، بیشتر برای برنامه نویسان و تولیدکنندگان نرم‌افزار مفهوم دارد. مهمترین مواردی که IE 10 در ویندوز فون ۸ فاقد آنها است عبارتند از: عدم پشتیبانی از Inline Video, ActiveX یا VBScript، پخش چند ترک صوتی به کمک HTML5 و کشیدن و رها کردن فایل‌ها

علاوه بر این موارد مایکروسافت به این موضوع نیز اشاره کرده است:

در اینترنت اکسپلور ۱۰ ویندوز فون، دستور Window.open مقدار معتبری از شی مورد نظر را باز نمی‌گرداند، دلیل این موضوع نیز این است که در ویندوز فون هر پنجره در فضای بسته و ایزوله‌ Sandbox قرار می‌گیرد.

اما تفاوت‌های اعلام شده بین اینترنت اکسپلور ۱۰ در موبایل و کامپیوتر، تغییر چندانی در تجربه کاربر عادی در بین دو پلتفرم ایجاد نمی‌کند. به عنوان مثال در IE 10 ویندوز فون امکان کشیدن و رها کردن اشیاء وجود ندارد و این موضعی است که اصلا در موبایل‌ها کاربردی ندارد و بی مفهوم است.

اگر برنامه نویس یا تولید کننده نرم‌افزار هستید، لیست کامل تغییرات بین IE 10 در ویندوز فون ۸ و ویندوز ۸ را در این آدرس مشاهده کنید.

به خاطر داشته باشید که مایکروسافت در اواخر همین ماه IE 10 را برای تلفن‌های مبتنی بر ویندوز فون ۷ نیز منتشر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات