اندروید در پنجمین سالگرد تولدش،‌ ۷۵ درصد بازار را تسخیر کرده است

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
اندروید پنج ساله شده و در این پنج سال رشدی باور نکردنی در بازار پلتفرم‌های گوشی‌های هوشمند داشته است. امروزه از هز چهار گوشی هوشمند سه گوشی مجهز به سیستم عامل قدرتمند گوگل است و تمام این موفقیت تنها طی ۵ سال و زیر سایه سنگین رقیب قدرتمندی چون iOS به دست آمده است.
تبلیغات

دیروز پنجمین سالگرد معرفی‌ اندروید (سیستم عامل محبوب امروز که بر پایه لینوکس نوشته شده است) بود. دقیقاً پنج سال پیش بود که این سیستم عامل در «اتحادیه گوشی‌های متن‌باز» (Open Handset Alliance) که در آن زمان به تازگی تاسیس شده بود، معرفی گردید.

اریک اشمیت، مدیر گوگل در آن زمان گفت:

این همکاری به رهانیدن و بالفعل کردن پتانسیل تکنولوژی موبایل برای میلیون‌ها کاربر در سرتاسر دنیا کمک خواهد کرد. ما فکر می‌کنیم این پلتفرم قدرتمند که درحال رونمایی است، در هزاران نوع مختلف از تلفن‌ها استفاده خواهد شد.

فروش ۱۳۶ میلیون دستگاه اندرویدی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲

اندروید با سرعت شگفت انگیزی در حال پیشرفت است و بیش از انتظارات عمل می‌کند. برای این ادعا می‌توان از این آمار کمک گرفت: بنا به گزارش مرکز تحقیقاتی بازار IDC، از هر ۴ گوشی هوشمند فروخته شده در سه ماهه سوم سال جاری، ۳ عدد‌ اندرویدی بوده است.

android-5th-birthday-1

بر طبق همین گزارش، در سه ماهه سوم امسال کلاً تعداد ۱۸۱.۱ میلیون گوشی هوشمند در سرتاسر دنیا فروخته شده که از این میزان تعداد ۱۳۶ میلیون آن مربوط به‌ اندرویدی‌ها می‌شود، یعنی ۷۵ درصد.

اندروید پلتفرمی‌با سرعت رشد ۹۱.۵ درصدی

IDC می‌گوید در حالی که مجموع سرعت رشد سال به سال بازار گوشی‌های هوشمند ۴۶.۶ درصد است، رشد بازار‌ اندروید تقریباً دو برابر سرعت رشد کلی، یعنی ۹۱.۵ درصد بوده است.

رامون لاماس، مدیر تحقیقات بخش موبایل IDC گفت:

اندروید یکی از عمده‌ترین بخش‌های روبه رشد بازار اسمارت فون‌ها بوده که از زمان عرضه در سال ۲۰۰۸ تا به امروز این روند را طی کرده است... پس از عرضه و با گذشت هر سال،‌اندروید سریع‌تر از بازار حرکت کرد و روز به روز سهم بازاری بیشتری از رقبا می‌ربود و از آن خود می‌کرد. به علاوه،‌ ترکیب فروشندگان، اپراتورها و کاربران اسمارت فون‌ها باعث افزایش حجم فروش تلفن‌های‌ اندرویدی شد.

iOS در جایگاه دوم قرار گرفت

به جز‌اندروید، iOS اپل تنها سیستم عاملی است که سهم بازارش در این سه‌ماهه، عددی دو رقمی‌ است و با یک فاصله طولانی در رتبه دوم جای گرفته است. ویندوز فون مایکروسافت هم که دومین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد، توانسته فقط ۳.۶ میلیون عدد در این سه ماهه به فروش برساند.

بد نیست بدانید آخرین نسخه اندروید با نام ۴.۲ یا همان آبنبات پاستیلی که اواخر ماه گذشته معرفی شد، روی گوشی هوشمند نکسوس ۴ و تبلت‌های نکسوس ۷ و ۱۰ عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات