نکسوس 4 گوگل چه معنی برای ال‌جی دارد و چه تغییری در آینده این شرکت ایجاد می‌کند؟

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
۸ آبان‌، تلفن هوشمند نکسوس ۴ که محصول همکاری مشترک گوگل و ال‌جی است، رسما معرفی شد، چه از این تلفن خوشتان بیاد یا آن را یک تلفن معمولی بدانید، یک موضوع انکارناپذیر وجود دارد و آن هم موفقیت ال‌جی در جلب توجه گوگل و همکاری در ساخت تلفن نکسوس است، همکاری که ممکن است، جایگاه ال‌جی را چندین پله به جلو هدایت کند و آن را به ابر قدرت بازار تلفن‌هوشمند بدل کند.
تبلیغات

هرچند نکسوس ۴ ال‌جی از شبکه 4G/LTE پشتیبانی نمی‌کند و شاید برای بازار امریکا و برخی از کشورهای پیشرفته خیلی مناسب نباشد، اما این تلفن از نظر قیمت، مشخصات سخت‌افزاری و از همه مهمتر نرم‌افزار بروز گوگل در جایگاه فوق‌العاده‌ای قرار گرفته است.

اگر با دقت به تلاش ال‌جی در بازار موبایل طی یکی دو سال اخیر دقت کنید، متوجه می‌شوید که این شرکت کره‌ای برای جهش بزرگ به نکسوس نیاز داشت،‌ نکسوس که نام گوگل را به همراه دارد و احتمالا اعتماد بیشتر مردم به محصولات ال‌جی را موجب می‌شود.

ال‌جی پیش از نکسوس نیز تلفن بسیار خوب و کارآمد Optimus G را معرفی کرده بود که از سخت‌افزار و امکانات نرم‌افزاری مناسبی بهره می‌برد، اما از نظر قیمتی به ارزانی نکسوس ۴ نیست. بدون شک ترکیب قیمت، سخت افزار و نرم‌افزار مناسب باعث فروش قابل ملاحظه نکسوس ۴ خواهد شد.

علاوه بر این با حمایت مستقیم گوگل از ال‌جی در نکسوس ۴، این شرکت کره‌ای می‌تواند وارد رقابت جدی با ابر قدرت تلفن‌های هوشمند یعنی سامسونگ شود. حال ال‌جی باید از این فرصت استفاده نموده و تمام تلاش خود را به کار گیرد تا محصولاتی در سطح Galaxy S III یا Galaxy Note 2 سامسونگ عرضه کند و کاربران بیشتری را به سمت محصولات خود جلب نماید.

شاید بگویید که اپتیموس G ال‌جی کیفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند با گلکسی اس ۳ و دیگر پرچمداران اندرویدی رقابت کند،‌ اما یک تلفن به تنهایی نمی‌تواند باعث موفقیت یک شرکت شود،‌ ال‌جی نیاز به محصولات با کیفیت در بازه‌های قیمتی مختلف بازار دارد تا برند خود را در بخش‌های مختلف میان مردم جا بیاندازد.

بدون شک حمایت گوگل و تولید تلفن نکسوس به تنهایی برای موفقیت یک شرکت کافی نیستند و نمی‌توانند آینده ال‌جی را تضمین کنند، اما این فرصتی است که شاید هیچ وقت تکرار نشود و ال‌جی می‌بایست امسال را جدی گرفته و تمام تلاش خود را بکار گیرد.

شاید تلفن نکسوس ۴ ال‌جی از شبکه پرسرعت LTE پشتیبانی نکند اما همواره از بروزترین نسخه اندروید بهره خواهد برد و سخت‌افزار بی‌نظیر آن شامل پردازنده ۴ هسته‌ای S4 Pro، دوربین با کیفیت ۸ مگاپیکسلی، اجرای روان تمام نرم‌افزارها را در اندروید ۴.۲ تضمین می کنند. حال همه این امکانات را در کنار قیمت فوق‌العاده ۲۹۹ دلار برای نسخه ۸ گیگابایت و ۳۴۹ دلار برای نسخه ۱۶ گیگابایت، قرار دهید تا با یک محصول کم نظیر روبرو شوید.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا ال‌جی می‌تواند از این فرصت استفاده نموده و آینده خوبی را در بازار تلفن‌های هوشمند برای خود رقم زند؟ موفقیت ال‌جی را تا چه حد محتمل می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات