نسخه ۲۳ مرورگر کروم منتشر شد: مصرف کمتر باتری، اضافه شدن قابلیت Do Not Track

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
آمار و ارقام نشان می‌دهند که کروم گوگل، محبوب‌ترین مرورگر وب دنیاست و بیشترین سهم بازار مرورگرها را از آن خود کرده است. ازآنجاکه مرورگرها روی انواع و اقسام کامپیوترها از جمله لپ‌تاپ‌ها نصب می‌شوند، مصرف انرژی در آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، حال گوگل اعلام کرده که در نسخه ۲۳ کروم که دیروز منتشر شد، مصرف انرژی را بهینه‌تر کرده تا طول‌عمر باتری افزایش یابد.
تبلیغات

علاوه بر بهینه‌سازی مصرف باتری، قابلیت Do Not Track که اولین بار توسط مایکروسافت و در مرورگر اینترنت کاوش اضافه شد، در کروم نیز قرار گرفت. با فعال کردن این قابلیت، مرورگر به وب‌سایت‌ها اجازه نمی‌دهد تا رفتارهای کاربران را برای اهداف تبلیغاتی یا موارد دیگر دنبال کنند.

گوگل در نسخه جدید کروم از شتاب‌دهنده گرافیکی GPU برای رمزگشایی و نمایش ویدیوها کمک می‌گیرد براساس آزمایشاتی که توسط تیم توسعه کروم انجام شده، زمانی که در پخش ویدئو از GPU به جای CPU استفاده می‌شود، طول عمر باتری به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

براساس آزمایش‌هایی که گوگل انجام داده، زمانی که از شتاب‌دهنده گرافیکی GPU برای پخش ویدئو استفاده می‌شود تا ۲۵٪ کمتر انرژی مصرف می‌گردد.

برای به‌روزرسانی به نسخه نهایی کروم می‌توانید روی دکمه منو در گوشه سمت راست بالای صفحه، کلیک کرده و About Google Chrome را انتخاب کنید تا بصورت خودکار بسته به‌روزرسانی دانلود و نصب گردد یا به وب سایت این مرورگر مراجعه و جدیدترین نسخه را دانلود و نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات