رشد ۶.۷ درصدی بازار تبلت‌ها در سه ماهه سوم ۲۰۱۲ و کاهش سهم بازار اپل به ۵۰.۴ درصد

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
درست است که سامسونگ توانسته در بازار تلفن‌های هوشمند از اپل سبقت بگیرد، اما موضوع در بازار تبلت‌ها کاملا برعکس است. براساس گزارش منتشر شده توسط IDC، در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماهه دوم، بازار تبلت‌ها رشد ۶.۷ درصدی داشته است. این آمار در مقایسه با همین فاصله زمانی در سال گذشته، رشد ۴۹.۵ درصدی داشته است. تقریبا نیمی از تبلت‌های فروخته شده در سه ماهه اخیر متعلق به آیپد اپل بوده است. اپل در این فصل، ۲۷.۸ میلیون آیپد به فروش رسانده است اما با این حال نسبت به سه ماهه دوم امسال که ۶۵.۵ درصد از بازار را تحت کنترل خود داشت، بخشی از بازار را از دست داده است.
تبلیغات

IDC معتقد است که مشتریان برای عرضه آیپدمینی صبر کرده‌اند، برخی نیز پس از معرفی این تبلت و قیمت بالای ۳۲۹ دلاری آن نسبت به رقبای اندرویدی از خرید آیپدمینی منصرف شده‌اند. در سه ماهه سوم امسال، سامسونگ در رتبه دوم بزرگترین تولیدکنندگان تبلت قرار گرفته است و در این فاصله زمانی نزدیک به ۵ میلیون دستگاه تبلت گلکسی تب و گلکسی نوت به فروش رسانده که نسبت به سه ماهه دوم رشد ۱۸.۴ درصدی داشته است.

آمازون و ایسوس نیز به لطف فروش بالای تبلت‌های کیندل فایر و نکسوس ۷ رشد قابل‌ ملاحظه‌ای را داشته‌اند و هر کدام نزدیک به ۲.۵ میلیون دستگاه تبلت به فروش رسانده‌اند. در نهایت، تولید کننده بزرگ چینی، لنوو در جایگاه پنجم قرار گرفته و فروش تبلت‌های آن نسبت به فصل پیش تغییری نکرده است.

اپل کماکان با فاصله بسیار زیاد نسبت به رقبا در نوک قله قرار دارد اما آمارها نشان می‌دهند که فروش آیپد و سهم بازار اپل رو به کاهش خواهد بود و انتظار می‌رود با معرفی تبلت‌های گلکسی نوت و نکسوس ۱۰ و همچنین کیندل‌فایرها و البته سرفیس، سهم بازار اپل در سه ماهه چهارم باز هم روند رو به کاهش خود را دنبال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات