رشد ۶.۷ درصدی بازار تبلتها در سه ماهه سوم ۲۰۱۲ و کاهش سهم بازار اپل به ۵۰.۴ درصد
IDC معتقد است که مشتریان برای عرضه آیپدمینی صبر کردهاند، برخی نیز پس از معرفی این تبلت و قیمت بالای ۳۲۹ دلاری آن نسبت به رقبای اندرویدی از خرید آیپدمینی منصرف شدهاند. در سه ماهه سوم امسال، سامسونگ در رتبه دوم بزرگترین تولیدکنندگان تبلت قرار گرفته است و در این فاصله زمانی نزدیک به ۵ میلیون دستگاه تبلت گلکسی تب و گلکسی نوت به فروش رسانده که نسبت به سه ماهه دوم رشد ۱۸.۴ درصدی داشته است.
آمازون و ایسوس نیز به لطف فروش بالای تبلتهای کیندل فایر و نکسوس ۷ رشد قابل ملاحظهای را داشتهاند و هر کدام نزدیک به ۲.۵ میلیون دستگاه تبلت به فروش رساندهاند. در نهایت، تولید کننده بزرگ چینی، لنوو در جایگاه پنجم قرار گرفته و فروش تبلتهای آن نسبت به فصل پیش تغییری نکرده است.
اپل کماکان با فاصله بسیار زیاد نسبت به رقبا در نوک قله قرار دارد اما آمارها نشان میدهند که فروش آیپد و سهم بازار اپل رو به کاهش خواهد بود و انتظار میرود با معرفی تبلتهای گلکسی نوت و نکسوس ۱۰ و همچنین کیندلفایرها و البته سرفیس، سهم بازار اپل در سه ماهه چهارم باز هم روند رو به کاهش خود را دنبال کند.
نظرات