نسخه مبتنی بر وب آفیس ۲۰۱۳ برای کاربران اسکای‌درایو ارائه شد

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در کنار سرویس‌های آنلاین خود همچون اوت‌لوک و اسکای‌داریو، امکانات دیگری را نیز به کاربران ارائه نموده است. پیش از این دسترسی به فایل‌ها از راه‌دور و به کمک اسکای‌درایو یا مشاهده لیست دوستان در شبکه‌های اجتماعی در اوت‌لوک وجود داشت، اما یکی دیگر از این امکانات دسترسی به اسناد و فایل‌های مختلف به کمک سرویس اسکای‌درایو است چیزی شبیه به Google Docs که دسترسی و مشاهده فایل‌های آفیس را بصورت آنلاین میسر می‌کند. به کمک این ویژگی، کاربران می‌توانند اسناد خود را از طریق اینترنت مشاهده و ویرایش کنند. برای آشنایی مختصر با این سرویس با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آفیس ۲۰۱۳ مایکروسافت، حالا دیگر بخش رسمی از سرویس اسکای‌درایو است. نسخه مبتنی بر وب آفیس ۲۰۱۳، از ابتدای جولای (یازدهم تیر) در دسترس کاربران قرار گرفت. اما در آن زمان، تنها نسخه‌ای پیش‌نمایش محسوب می‌شد که مایکروسافت بر روی بهینه‌سازی آن کار می‌کرد. تا اینکه در میانه‌های شهریور، عمر شاهین، مدیر گروه محصولات اسکای‌داریو، در توییتی اعلام کرد، نسخه‌ نهایی آفیس از هم‌اکنون فعال است.

آن دسته از کاربران اسکای‌درایو که فایل‌هایی از ورد، اکسل، پاور‌پوینت یا OneNote ایجاد کرده باشند، در پنجره‌ای، می‌توانند فایل‌های خود را در نسخه‌ مبتنی بر وب آفیس مشاهده نمایند. اگر فایل‌های مذکور، با نسخه‌های قبلی آفیس ایجاد شده باشند، کاربران با پیام زیر روبرو خواهند شد:

ما فایل‌های شما را [به آخرین نسخه] تبدیل کرده‌ایم که شما را قادر به ویرایش فایل‌هایتان می‌سازد. بر روی تاریخچه نسخه (Version History) کلیک کنید تا فایل اصلی را مشاهده نمایید.

با کلیک روی کلید مذکور، می‌توانید فایل‌های خود را به کمک اپلیکیشن‌ مبتنی بر وب متناسب ویرایش کنید.

اپلیکیشن تحت وب Word 2013، دارای ویژگی‌های گرافیکی بالاتر و ظاهر بهتری نیز شده که کاربر می‌تواند در آن حاشیه‌نویسی انجام دهد. علاوه بر این، در نسخه تحت وب این اپلیکیشن، ابزارهایی برای کار با ظاهر صفحه، تصاویر و شمارش تعداد کلمات نیز اضافه شده است.

نسخه تحت وب اکسل ۲۰۱۳ نیز، به شما اجازه می‌دهد سلول‌ها را ادغام کرده و جمع خودکار سلول‌ها را محاسبه نمایید. علاوه بر این، ویژگی‌هایی نظیر سایز خودکار فیلدهای ستون‌ها، استفاده از فرمول‌ها و نمودار سه‌بعدی نیز در این نسخه وجود دارند.

نسخه پاورپوینت آفیس، از فایل‌های صوتی و ویدئویی رایانه، تبلت و تلفن‌همراه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید، به صفحات خود افکت‌های حرکتی اضافه نمایید و کاربران فایل‌های چندکاربره، می‌توانند حاشیه‌نویسی‌های خود را بر روی فایل انجام دهند.

به همین ترتیب ویژگی‌های تازه‌ای به اپلیکیشن OneNote نیز اضافه شده است. به عنوان مثال، امکان جستجوی یک آیتم در یک صفحه یا فایل، اضافه نمودن تصاویر یا متن به صفحات با کلیک بر روی صفحه و مشاهده متون از طریق رایانه یا تبلت‌های متصل به اینترنت بعضی از این ویژگی‌ها هستند.

مجموعه جدید آفیس  مبتنی بر وب از طریق سرویس اوت‌لوک نیز در دسترس است.

نظر شما درباره این سرویس چیست؟ آیا آفیس آنلاین مایکروسافت را رقیب سرویس Google Docs می‌دانید؟ تجربه کاربری خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات