سه ماهه سوم سال 2012 و برد 5 بر 1 اندروید مقابل iOS در میدان تلفن های هوشمند

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
آمارهای جدید نشان می‌دهند که گوگل و اندورید توانسته‌اند، 75 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را تحت کنترل خود قرار دهند، سهم iOS اپل نیز در این بازار بزرگ 14.9 درصد می‌باشد که هر چند با اندروید قابل قیاس نیست، اما با این حال در موقعیتی بهتر نسبت به بلک بری قرار دارد، بلک بری نیز که تنها 4 درصد از بازار جهانی تلفن‌های هوشمند را از آن خود کرده، در رتبه سوم ایستاده است! با تحلیل و بررسی این داده ها با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات دریافت شده از سوی موسسه IDC، سیستم عامل اندروید در سه ماهه سوم سال 2012 نیز بیشترین سهم را در بازار گوشی‌های هوشمند داشته است، بازار تحت اختیار اندروید امروز، 75 درصد از سهم کل بازار جهانی را به خود اختصاص داده است که به عبارت ساده‌تر این میزان برابر با 181 میلیون کاربر گوشی‌های همراه در جهان است و این در حالیست که در رده دوم این رتبه بندی iOS با سهم تقریبی 15 درصد و با اختلاف نسبتا زیاد با اندروید جا خوش کرده است.

آمار جهانی IDC در حوزه سیستم های عامل موبایل – سه ماهه سوم سال 2012

رامون لاماس مدیر تحقیقات بخش گوشی‌های هوشمند IDC در این باره گفت:

اندروید از زمان آغاز فعالیت خود به عنوان یک سیستم عامل گوشی‌های هوشمند در سال 2008 همیشه سیری صعودی را در بازارهای بین المللی طی کرده است. این سیستم عامل هر ساله توانسته با به روز رسانی مفید و افزودن ویژگی‌های تازه خود را در صدر بازار پرکاربردترین‌ها جای دهد، پر کاربرد چه از لحاظ تعداد کاربران جهانی و چه از لحاظ تنوع، گوناگونی و گستردگی سطح همکاری‌ها با شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند یا سرویس‌های مخابراتی بزرگ در سراسر دنیا. و همه اینها باعث شده تا سیر صعودی اندروید هیچ مانعی در برابر خود نبیند و هر ساله با افزودن ویژگی‌های جالب‌تر بازار گوشی‌های هوشمند را بیش از پیش شیفته و محتاج خود گرداند.

خوب اگر ما هم بخواهیم واقع بینانه و با نگاهی آماری مسئله را موشکافی کنیم متوجه خواهیم شد که از هر 4 خریدار تلفن‌های هوشمند بازار، 3 نفر به جمع اندرویدی‌ها ملحق می‌شوند و این خود مهمترین عامل در رشد 91.5 درصدی تعداد کاربران این سیستم عامل بوده است. در این میان اسمارت فون‌های سامسونگ با در اختیار گرفتن نبض بازار کمک بزرگی به پیشتازی اندروید در عرصه جهانی کرده اند به طوری که در حال حاضر گوشی های هوشمند سامسونگ جزو محبوب ترین گجت‌های هوشمند دنیا به شمار می‌آیند.

در حین پیشرفت بی سابقه اندروید، iOS نیز در تلاش است تا شکاف میان خود و اندروید را کمتر کند اما IDC معتقد است که ارائه دیرهنگام آیفون 5 و همچنین کاهش قیمت مدل های قدیمی تر چنین امری را برای iOS و اپل کمی سخت کرده است!

آنالیزر ارشد IDC آقای کوین رستیو طی مصاحبه خود گریزی نیز به این موضوع داشته و در ارتباط با آن این طور گفته: 

سیستمهای عامل در حوزه گوشی های هوشمند یک محصول جدا به شمار نمی روند بلکه آنها بخش حیاتی و بسیار مهم اکوسیستم دنیای فناوری امروز هستند. رشد خوب و چشمگیر گوگل بیشتر به این دلیل است که این کمپانی سیستم عامل خود را به طور چند وجهی در سبد محصولات شرکت های بزرگ، وارد کرده است و با ایجاد تنوع سخت‌افزاری بیشتر نسبت به سایر رقبا توانسته پیشتازی خود بر بازار سیستم‌های عامل موبایل را به اثبات برساند.

آمارها نشان می‌دهند که تعداد کاربران گوشی‌های اندروید در بازار اروپا، رشدی 16 درصدی داشته‌اند که البته فروش بی سابقه و بدون توقف 12 هفته اخیر گوشی‌های اندروید در این امر بی تاثیر نبوده است. در طرف مقابل iOS به آرامی حرکت می‌کند و پس از گذشت یک سال به سهمی معادل 16.5% از بازار دست یافته است. اما اوضاع در بازار ایالات متحده کمی متفاوت است، جایی که iOS به رکورد 38% از سهم بازار آمریکا دست پیدا کرده که در قیاس با سهم 21.5 درصدی سال پیش رکورد نسبتا قابل قبولی به شمار می‌آید در حالی که اندروید از رقم 66.6 % در سال 2011 به رقمی معادل 57.5% بازار در سال جاری میلادی کاهش داشته است.

با همه این تفاسیر نظر شما درباره کمیت و کیفیت سیستم عامل‌های بازار، علی الخصوص اندروید و iOS که دو رقیب اصلی این حوزه به شمار می روند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات