طول عمر باتری تبلت سرفیس Pro مایکروسافت حدود 4 ساعت است

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت شب گذشته رسما اعلام کرد که نسخه Pro تبلت سرفیس از ماه ژانویه با قیمت 899 دلار برای مدل 64 گیگابایت وارد بازار می‌شود. سرفیس پرو مجهز به پردازنده x86 اینتل است و همین عامل باعث کاهش طول عمر باتری آن می‌شود. مایکروسافت در پاسخ به پرسش کاربران در رابطه با طول عمر باتری سرفیس Pro، گفته است که «طول عمر باتری نسخه Pro تقریباً نصف نسخه RT است.»
تبلیغات

ازآنجاکه طول عمر باتری سرفیس RT حدود 8 ساعت است، براساس اعلام رسمی مایکروسافت طول عمر باتری سرفیس Pro حدود 4 ساعت خواهد بود. درست است که مدت زمان 4 ساعت برای یک تبلت کم به نظر می‌رسد و سرفیس پرو از نظر طول عمر باتری قادر به رقابت با تبلت‌های مبتنی بر معماری ARM نیست. اما در نظر داشته باشید که این تبلت مجهز به پردازنده قدرتمند Core i5 اینتل و نمایشگر Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است، پس شاید مقایسه آن با آیپد نسل 3 و 4 که باتری آن‌ها حدود 10 ساعت دوام می‌آورد، درست نباشد.

سرفیس Pro تقریباً مرز بین تبلت و PC را محو کرده است و با آن قادر خواهید بود از امکانات دسکتاپ و نرم‌افزارهای سنتی ویندوز به همراه رابط کاربری مدرن (مترو) بهره ببرید. اما وزن 900 گرمی سرفیس و طول عمر باتری نسبتاً کم، شاید این تبلت را از هدف اصلی این ابزارها که قابلیت حمل آسان و استفاده طولانی مدت بدون نیاز به شارژ است، دور کرده باشد.

نظر شما در این باره چیست؟ طول عمر باتری در تبلت چقدر برایتان اهمیت دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات