مایکروسافت وب‌سایت Scroogled را برای اعتراض به سیاست گوگل در نمایش نتایج جستجو برای خرید، راه‌اندازی کرد

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت ضد گوگل Scroogled توسط مایکروسافت راه‌اندازی شده است. وقتی در گوگل برای خرید کالایی به جستجو می‌پردازید، فروشگاه‌هایی که پول بیشتری به این کمپانی پرداخت می‌کنند در رتبه‌های بالاتر نتایج نمایش داده می‌شوند. Scroogled به این سیاست گوگل اعتراض دارد و استفاده از بینگ را به جای آن پیشنهاد می‌کند!
تبلیغات

مایکروسافت هفته پیش کمپین ضد گوگل جدیدی را راه‌اندازی کرد. سایت تازه تاسیس Scroogled به طور مستقیم سیاست گوگل در نمایش نتایج جستجو برای خرید را نشانه رفته است. گوگل برای نمایش نتایج جستجوی خرید یک کالا فروشگاه‌هایی که پولی به گوگل پرداخت می‌کنند را در رده‌های بالاتر نمایش می‌دهد که مایکروسافت آن را غیر منصفانه می‌خواند. این وب‌سایت می‌گوید: «در واقع نتایج جستجوی گوگل برای خرید یک کالا تبدیل به تبلیغاتی برای فروشگاه‌های بزرگ شده‌اند.»

این سایت خواهان تغییر سیاست گوگل به شکلی است که همه تجار و فروشگاه‌ها بابت هر کلیک یا هر تراکنشی که از طریق جستجو در گوگل برای آنها صورت می‌گیرد مبلغی را به گوگل پرداخت نمایند.

مایکروسافت در این باره می‌گوید: «حرف ما این است که وقتی شما گزینه‌ها را محدود می‌کنید و آنها را بر اساس میزان پولی که پرداخت می‌کنند رده‌بندی می‌نمایید، مخاطبان را از حق خود برای جستجوی عادلانه‌تر محروم می‌سازید.» وب‌سایت Scroogled روشی را ارائه می‌کند تا برای خرید شب عید از بینگ برای جستجو استفاده نمایید، که یک حمله آشکار ضدگوگلی از سوی مایکروسافت است. این غول نرم‌افزار دنیا اخیرا در یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی به نام Bing it on نیز سعی کرد تا نتایج جستجوی گوگل را به چالش بکشد. این اولین بار نیست که مایکروسافت مستقیما به گوگل حمله می‌کند. قبلا نیز از طریق آگهی‌هایی در روزنامه یا ویدئوی معروف پستچی جیمیل به تغییر سیاست حریم خصوصی گوگل حمله‌های تندی داشته است.

تیم بینگ مایکروسافت برای آن که بتواند در زمینه جستجو برای خرید به بهترین ابزار تبدیل شود بسیار جدی است و برای همین نیز به هیچ عنوان قصد ندارد تا همچون گوگل فروشگاه‌ها را بر اساس میزان پولی که می‌پردازند رتبه‌بندی نماید.

مایکروسافت تلاش زیادی دارد تا موتور جستجوی بینگ خود را به رقیبی جدی برای گوگل تبدیل نماید، ولی خود مایکروسافت نیز می‌داند که فاصله بسیار زیاد است. باید ببینیم که آیا این گونه کمپین‌ها در آینده می‌تواند در این روند تغییری ایجاد کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات