ویندوز Blue مایکروسافت، سیستم‌عامل ارزان قیمت که هر سال بروز می‌شود

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد مایکروسافت پس از انتشار نسخه نهایی ویندوز 8، بی کار ننشسته و کار برروی نسل بعدی سیستم‌عامل ویندوز را آغاز نموده است. منابع مختلفی خبر داده‌اند که مایکروسافت به دنبال استانداردسازی پلتفرم‌های خود در قالب نام رمز Blue یا آبی است تا سیستم‎عامل‌های ویندوز فون و ویندوز را بصورت مرتب و سالانه بروز کند.
تبلیغات

در حال حاضر الگوی خاصی برای ارائه نسخه جدید ویندوز وجود ندارد، برخی از نسخه‌های ویندوز چندین سال پس از نسخه قبلی منتشر می‌شوند، حال اگر این شایعات درست باشند مایکروسافت نیز در حال تغییر در سیاست کلی خود است و به پیروی از گوگل و اپل قصد دارد به صورت منظم و سالیانه بروز رسانی نسخه جدید سیستم‌عامل خود را ارائه کند.

پیش از این شایعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد نسل بعدی سیستم‌عامل ویندوز با نام Blue و در نیمه دوم سال 2013 با تغییرات جزئی در سیستم‌عامل و قیمت آن منتشر خواهد شد.

ویندوز بلو با این هدف منتشر خواهد شد که تمام کاربران به آن نسخه بروز رسانی کنند، هدف مایکروسافت روشن و ساده است، آنها قیمت نسخه جدید سیستم‌عامل را بسیار پایین یا مجانی تعیین خواهند کرد تا همه کاربران به راحتی و بدون پرداخت هزینه سنگین به نسخه جدید بروز رسانی کنند.

وقتی ویندوز بلو منتشر شود، SDK ویندوز بروز می‌شود و مایکروسافت نرم‌افزارهای جدیدی که برای ویندوز 8 نوشته می‌شوند را قبول نخواهد کرد تا توسعه دهندگان را مجبور کند برای ویندوز Blue نرم‌افزار تولید کنند. البته نرم‌افزارهای فعلی ویندوز 8 نیز به راحتی برروی بلو اجرا خواهند شد.

شواهد نشان می‌دهند که برای برروز رسانی به ویندوز بلو باید نسخصه اصلی ویندوز 8 را تهیه کرده باشید و بروز رسانی از طریق نسخه‌های غیرقانونی امکان پذیر نیست. براساس این گزارش مایکروسافت نام ویندوز 8 را حفظ خواهد کرد و احتمالا حتی با بروز رسانی به نسخه بلو آن را تغییر نخواهد داد.

بزرگ‌ترین تغییر در ویندوز بلو ارائه بروز رسانی‌های مرتب و سالانه خواهد بود، یعنی هر سال شاهد یک نسخه جدید از ویندوز خواهیم بود. به این ترتیب مایکروسافت بهتر می‌تواند با اپل و گوگل رقابت کند.

برخی نیز معتقدند که با عرضه ویندوز بلو مایکروسافت تولیدکنندگان نرم‌افزار را مجاب خواهد کرد تا نرم‌افزارهای خود را برای هر دو پلتفرم ویندوز و ویندوز فون عرضه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات