گران‌ترین دوربین دنیا با قیمت 1.68 میلیون یورو فروخته شد

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
پیش از این، رکورد گران قیمت‌ترین دوربین عکاسی دنیا به همین دوربین Leica 0-Series که در سال 1923 ساخته شده‌اند، تعلق داشت. تنها 31 مدل از این دوربین ساخته شده است. سری 0 هنوز رکورد دار گران قیمت‌ترین دوربین عکاسی دنیا است، چون سه مدل دیگر از دوربین Leica به تازگی با قیمت‌های نجومی در آلمان به مزایده گذاشته شدند و رکورد تازه‌ای را ثبت کردند.
تبلیغات

اگر بدنبال سنسور خارق‌العاده چند مگاپیکسلی یا لنز قدرتمند هستید، آدرس را اشتباه آمده‌اید! دوربین‌های Leica در سال 1923 تولید شده‌اند و علاقمندی که زیر بار پرداخت میلیون یورویی آن رفته‌اند، احتمالا قصد ندارند با این دوربین‌ها عکاسی کنند.

Leica M3D به یک عکاس ژورنالیست به نام دیوید داگلاس دانکن و به قیمت 1.68 میلیون یورو فروخته شد تا رکورد گران قیمت‌ترین دوربین عکاس دنیا شکسته شود. این دوربین برای استفاده دانکن سفارشی شده است. قیمت 1.68 میلیون یورو برای یک دوربین عکاسی رقم بسیار بسیار بالای است!

علاوه بر این، دوربین لوکس دیگری از Leica که بدنه آن از جنس طلا پوشیده شده بود به قیمت 1.02 میلیون یورو به فروش رفت. اولین دوربین این خانواده یعنی M3 نیز با قیمت 900 هزار یورو برای فروش به مزایده گذاشته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات