چطور مجموعه‌ای از برنامه‌ها، پوشه‌ها، فایل‌ها و وب‌سایت‌ها را به طور خودکار اجرا کنیم؟

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
معمولا بسیاری از ما زمانیکه رایانه‌مان را روشن می‌کنیم، دست به اقدامات تکراری هر روزه‌ای می‌زنیم؛ که شامل بازکردن پوشه‌های تکراری، انواع فایل‌ها، برنامه‌ها و حتی وب سایت‌هایی است که می‌توان از این پس بدون فوت وقت به آنها رسید. برای این منظور می‌توان از فایل‌های دسته‌ای یا Batch بهره گرفت که مجموعه‌ای از دستورات را شامل شده و با یک دابل کلیک می‌توان تمامی این موارد را به اجرا درآورد. اگر یک کاربر عادی رایانه هستید و تمایلی به کار با فایل‌های دسته‌ای ندارید، با ما همراه باشید تا با معرفی برنامه‌ی Auto Starter شما را در نیل به این مهم راهنما باشیم.
تبلیغات

مهمترین مزیت نرم‌افزار Auto Starter آن است که کار با آن بسیار ساده و بی‌دردسر است و تقریباً تمامی کاربران رایانه قادرند به کمک ابزارآلات موجود در آن، فایل‌های دسته‌ای را به ساده‌ترین شیوه ساخته و از آن‌ها بهره‌مند شوید.

راهنمای استفاده از Auto Starter

ابتدا برنامه Auto Starter را از شبکه اینترنت دریافت و اجرا کنید. جالب اینکه نیازی به نصب این نرم‌افزار ندارید و می‌توانید بلافاصله پس از بازکردن فایل فشرده‌سازی (زیپ) با کلیک بر روی فایل اجرایی آن، نرم‌افزار Auto Starter را بارگذاری نمایید. برای این منظور به تصویر زیر نگاهی بیاندازید:

Run-AutoStarter

نکته: ممکن است لازم باشد تا برنامه‌ی Auto Starter را به صورت Run as Administrator اجرا کنید تا این نرم‌افزار به درستی کار کند.

پس از راه‌اندازی این فایل اجرایی، آنچه خواهید دید چیزی مشابه تصویر زیر است. حال می‌توانید هر چقدر که خواستید فایل‌های پروژه برای خود ساخته و آنها را ویرایش کرده یا ذخیره نمایید.

AutoStarter-Interface-e1353169100536

حالا وقت کار است؛ برای شروع بر روی دکمه Add کلیک کرده و نوع اقدامات یا برنامه‌هایی که می‌خواهید اجرا شوند را انتخاب کرده و بیافزایید. روند افزودن موارد جدید بسیار ساده و بی‌دغدغه است. البته برخی برنامه‌ها نیازمند بکارگیری پارامترهایی است؛ نظیر وارد کردن نشانی اینترنتی سایت‌های وب برای بارگذاری خودکار برنامه مرورگر.

برای اینکه بینش بهتری در این باره بدست آورید توصیه می‌کنیم به فهرست آماده شده‌ی زیر رجوع نمایید.

AutoStarter-Programs-List-e1353169194161

پس از بررسی این فهرست، بهتر است وارد میدان عمل شده و به شن‌بازی بپردازید. توصیه می‌کنیم در ابتدا چند مورد آزمایشی را نوشته و آنها را از جنبه‌های عملی بررسی کنید. در آخر نیز می‌توانید فایل پروژه خود را با فرمت .asx3 ذخیره نموده تا بعداً به آن رجوع کنید.

با این حال، همیشه هم نیاز به ذخیره‌ی فایل پروژه نیست؛ چرا که فایل ایجاد شده‌ی شما یک فایل از نوع Bat است که می‌توان با کلیک بر روی دکمه‌ی Batch برنامه، آن را اجرا نمود.

دفعه بعد که رایانه‌تان را روشن کنید، می‌توانید با اجرای این فایل Bat به تمامی نیازمندی‌های اولیه خود جامه‌ی عمل بپوشانید. پیشنهاد می‌شود که این فایل را در جایی دم دست قرار دهید تا دسترسی ساده‌تری به آن داشته باشید. از این گذشته قادرید که این فایل را به نوار وظیفه (Taskbar) یا منوی استارت ویندوز متصل کنید.

جمع‌بندی

مطمئناً پس از گذشت مدتی کار با این برنامه به آن خو گرفته و می‌توانید نیازمندی‌های بیشتری را به کمک آن رفع و رجوع کنید. استفاده از برنامه Auto Starter بهتر از لیست کردن کلیه برنامه‌های مورد نیاز در استارت‌آپ (Startup) ویندوز است چرا که بار کمتری را به سیستم‌عامل تحمیل می‌نماید و فقط زمانی که به آن‌ها نیاز دارید اجرایشان می‌کنید، نه در زمان شروع به کار ویندوز.

شما برای رفع این نیاز چه شیوه‌ای را به کار می‌گیرید، اگر تصور می‌کنید که رویکرد شخصی‌تان هوشندانه تر است، آن را با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات