مایکروسافت 40 میلیون گواهی ویندوز 8 فروخته است

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
روز گذشته مایکروسافت اعلام کرد که 40 میلیون گواهی ویندوز 8 را به فروش رسانده است. مدیر بازاریابی و مالی مایکروسافت، تامی رلر در طول سخن‌رانی خود در کنفرانس سالانه تکنولوژی در Credit Suisse این خبر را اعلام نمود، و گزارش کرد که 4 میلیون کاربر ویندوز 7 نیز به نسخه جدید بروز رسانی کرده‌اند.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرده که تعداد بروز رسانی‌ها به ویندوز 8 نسبت به زمان عرضه ویندوز 7 بیشتر بوده است. پیش از این گزارش‌ها حاکی از فروش کم و کند ویندوز 8 بودند، اما براساس این گزارش ویندوز 8 خوب عمل کرده و امیدها برای مایکروسافت را زنده نموده است.

در نظر داشته باشید که مشتری عمده گواهی‌های ویندوز، تولیدکنندگان محصولات مبتنی بر این سیستم‌عامل هستند و این بدین معنا نیست که در حال حاضر 40 میلیون کاربر ویندوز 8 در دنیا وجود دارد، این گواهی‌ها به همراه محصولات تولیدکنندگان و به تدریج وارد بازار می‌شوند.

تحلیل گران معتقد هستند که پیشنهادهای ویژه مایکروسافت برای بروز رسانی به ویندوز 8 به همراه کمپین‌های تبلیغاتی موثر، باعث شده تا 4 میلیون کاربر در این فاصله زمانی کم به سیستم‌عامل جدید مایکروسافت مهاجرت کنند.

برای مقایسه بهتر جالب است بدانید که مایکروسافت 60 میلیون گواهی ویندوز 7 را در 2 ماه اول انتشار به فروش رسانده بود و 40 میلیون گواهی ویندوز 8 در طول یک ماه آمار قابل ملاحظه‌ای است.

مایکروسافت هنوز اطلاعاتی در مورد فروش ویندوز RT و تبلت سرفیس این شرکت اعلام نکرده است.

منبعThe Verge لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات