امکان ضمیمه‌کردن فایل‌های گوگل درایو در جیمیل

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
شاید شما هم مثل من دیروز که ۱۰ ترفند جیمیل برای حرفه‌ای‌ها را می‌خواندید، به این فکر می‌کردید که چگونه می‌توان محدودیت حجمی فایل‌های ضمیمه در جیمیل را از بین ببرید. خبر خوب اینکه گوگل دقایقی پیش سرویسی را معرفی کرد که با آن می‌توانید تا حجم ۱۰ گیگابایت از فایل‌های موجود در گوگل درایو را ضمیمه نامه‌های خود کنید.
تبلیغات

امروز گوگل سرویس جدیدی را راه‌اندازی کرد که به وسیله آن می‌توانید فایل‌هایی تا سقف ۱۰ گیگابایت (۴۰۰ برابر حالت قبل) را از طریق سرویس ابری گوگل، به نامه‌های خود ضمیمه کنید. همچنین به خاطر اینکه شما از فایل‌های ذخیره شده در درایو خود استفاده می‌کنید، این امکان فراهم است که همه کسانی که ایمیل شما را دریافت کرده‌اند، همواره به روزترین نسخه فایل ضمیمه شما را در اختیار داشته باشند.

گوگل در این مورد هم به اندازه کافی هوشمندانه عمل کرده است و این امکان را به شما می‌دهد که در مواقعی که ایمیل گروهی ارسال می‌کنید، قبل از ارسال آن مشخص کنید چه کسانی توانایی دسترسی و تغییر در چه فایل‌هایی را داشته باشند.

درست است که این ویژگی انقلابی در جیمیل به شمار نمی‌رود، (همانطور که سرویس Sparrow در مک مدتهاست امکان ضمیمه کردن مستقیم فایل‌ها را از دراپ باکس  برای کاربرانش فراهم آورده است.) اما امکان بسیار خوبی است برای کاربرانی که تا حد زیادی به فایل‌های حجیم خود در درایو وابسته هستند.

این سرویس از همین امروز در نسخه دسکتاپ جیمیل آماده است اما هنوز مشخص نیست که چه موقع برای اپلیکیشن‌های موبایل در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات