پیشی‌گرفتن اپل از گوگل در بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Kantar Worldpanel Comtech، با توجه به میزان فروش آیفون۵، iOS توانست پس از هشت ماه جایگاه نخست خود را در بازار گوشی‌های هوشمند از اندروید پس بگیرد. برای مشاهده جزئیات این گزارش با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس این گزارش، که آمار فروش گوشی‌های هوشمند را در سه ماه آگوست، سپتامبر و اکتبر تحت نظر داشته است، آیفون هم‌اکنون  ۴۸.۱ درصد از سهم بازار فروش گوشی‌های هوشمند در آمریکا را به خود اختصاص داده است. این میزان حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. اپل با این میزان فروش توانست اندروید را در آمریکا پشت سر بگذارد اما هنوز نتوانسته به رکورد  پیشین خود در ابتدای امسال (۴۹.۳ درصد) دست یابد. اندروید که در همین زمان در سال گذشته ۶۳.۳ درصد از بازار امریکا را در اختیار داشت، امسال با ۴۶.۷ درصد نتوانست رتبه پیشین خود را در بازار حفظ کند.

همچنین بر اساس گزارشات این موسسه، اندروید کماکان نبض بازار را در بیشتر کشورهای دیگر جهان در اختیار دارد. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، در بریتانیا ۵۴.۲ درصد، در اسپانیا ۸۱.۷ درصد و در آلمان ۷۳.۹ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار اندروید و گوگل است.

screen-shot-2012-11-27-at-8-30-48-am

دومنک سانیبو، مدیر بخش فروش جهانی موسسه Kantar، در این باره می‌گوید:

آخرین باری که iOS توانست بر اندروید غلبه کند زمانی بود که آیفون 4S را روانه بازار کرده بود و توانست برای ۳ دوره ۳ ماهه متوالی صدرنشینی خود را حفظ کند. این بار ما حدس می‌زنیم اپل بتواند به رکورد ۴۹.۳ درصدی در بازار امریکا دست یابد و حداقل این رکورد را برای ۲ دوره ۳ ماهه حفظ کند.

وی همچنین اشاره کرد که ۶۲ درصد از خریداران آیفون ۵، از آیفون‌داران سابق بوده‌اند و ۱۳ درصد آن‌ها از گوشی‌های اندرویدی به آیفون مهاجرت کرده‌اند:

 ۶۲ درصد خریداران آیفون ۵کسانی بودند که آیفون قدیمی خود را ارتقا داد‌ه‌اند. همچنین ۱۳ درصد آن‌ها از گوشی‌های اندرویدی و ۶ درصد آنها از بلک‌بری استفاده می‌کردند و تعداد کمی از آن‌ها نیز برای اولین بار به سراغ گوشی‌های هوشمند آمده‌اند. اپل همواره سعی داشته رضایت وفاداران خود را در بازار حفظ کند، و این نکته نقش مهمی در فروش دستگاه‌های جدید این شرکت دارد. ۹۲ درصد از اپل داران فعلی در آمریکا اعلام کرده‌اند که آنها قطعا آیفون را به عنوان گوشی بعدی خود انتخاب خواهند کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات