چگونه اپلیکیشن‌های خارج از فروشگاه ویندوز را در ویندوز ۸ نصب کنیم؟

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
سایدلودینگ در سیستم‌عامل‌های مختلف به معنی داشتن امکان نصب و استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که هنوز مراحل رسمی توزیع همگانی خود را سپری نکرده‌اند. قبلا در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS این امکان وجود داشت؛ کاربران iOS با جیلبریک کردن دستگاه خود و کاربران اندروید با انتخاب چند گزینه در بخش تنظیمات، می‌توانستند این امکان را  فعال کنند. با عرضه ویندوز ۸ و شکل‌گیری فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز، انتظار می‌رفت که مایکروسافت هم در سیستم‌عامل جدید خود این امکان را فراهم آورد. اگر می‌خواهید با چگونگی فعال کردن این امکان در ویندوز ۸ آشنا شوید، با زومیت در ادامه مطلب همراه باشید.
تبلیغات

سایدلودینگ در ویندوز ۸ تکنیکی است که احتمالا خیلی از کاربران به دلایل مختلف به آن نیاز داشته باشند. مهم‌ترین دلیل اینکه هر اپلیکیشنی در فروشگاه ویندوز ۸ در دسترس نیست. بعضی از آن ها نمی‌توانند تمامی استانداردهای مورد نظر مایکروسافت را فراهم آورند و حتی گاهی اوقات شخص برنامه‌نویس اقدامات لازم را برای عرضه اپلیکیشن خود در فروشگاه انجام نداده است. همچنین توسعه‌دهندگان همواره مجبورند که قبل از عرضه نهایی اپلیکیشن خود در فروشگاه ویندوز آن را مورد تست و ارزیانی قرار دهند. انجام تمامی این اقدامات تنها از طریق امکان سایدلودینگ ممکن است.

اول از همه شما باید تغییری را در تنظیمات ویندوز اعمال کنید که به شما اجازه نصب هر نوع اپلیکیشنی داده شود:

برای ویندوز ۸ پرو و اینترپرایز:

۱. در صفحه استارت عبارت gpedit.msc را وارد کنید و وارد قسمت Group Policy ویندوز شوید.

۲. از مسیر زیر وارد قسمت App Package Deployment شوید:

Local Computer Policy -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> App Package Deployment

۳. روی گزینه Allow all trusted apps to install دوبار کلیک کرده، Enable را انتخاب و سپس OK کنید.

برای نسخه‌های دیگر:

مقدار عبارت زیر را به ۱ تغییر دهید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\Appx\AllowAllTrustedApps

نصب اپلیکیشن:

برای نصب اپلیکیشن‌ها بدون استفاده از فروشگاه به فایل appx. برنامه احتیاج داریم. بعد از تهیه این فایل با استفاده از Windows PowerShell و دستور زیر می توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را به راحتی نصب کنید:

add-appxpackage C:\app1.appx

که در آن app1.appx نام فایل اپلیکیشن و C:\app1.appx آدرس مکانی است که این فایل در آن قرار دارد.

کلیه مقالات آموزشی ویندوز ۸ را در آدرس zoomit.ir/howto/ بیابید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات