مایکروسافت برای پروژه عینک خود برنامه دارد

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
مطالعه 1 دقیقه
این هفته اطلاعاتی از اختراع ثبت شده مایکروسافت بدست آمد که نشان می‌دهد این شرکت نیز پروژه‌ای شبیه به عینک گوگل را در برنامه خود دارد. عینک مایکروسافت برخلاف عینک گوگل که برای استفاده عمومی ساخته شده و کاربر معمولا کل روز از آن استفاده ‌می‌کند، برای یک سری سناریو خاص طراحی شده است.
تبلیغات

ظاهرا پروژه عینک گوگل علاوه بر وزیکس یک رقیب قدرتمند و صاحب نام نیز دارد. شواهد نشان می‌دهند که مایکروسافت قصد دارد عینک شبیه به عینک گوگل را تولید و روانه بازار کند. براساس اطلاعات درج شده در پتنت ثبت شده مایکروسافت می‌توان متوجه شد که این عینک برای مصارف خاص مانند رویدادهای زنده مثل مسابقات ورزشی کاربرد دارد.

براساس این پتنت، عینک مایکروسافت، قادر به نمایش تصاویر و متون است و حتی صدا نیز پخش می‌کند. این عینک دارای نوعی صفحه نمایش ثانویه است که به عنوان مثال حرکت آهسته گل زده شده در مسابقه فوتبال، متن موسیقی در کنسرت زنده یا نتیجه زنده یک مسابقه ورزشی خاص را نمایش می‌دهد.

جالب است بدانید که اولین اختراع ثبت شده مایکروسافت در رابطه با این عینک در ماه می 2011 به ثبت رسیده است و این بدین معناست که مایکروسافت در این فاصله زمان، احتمالا پیش رفت‌های قابل ملاحظه‌ای در طراحی و ساخت این عینک داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات