اسکنر جدید Dai Nippon کتاب‌ها را با سرعت ۲۵۰ صفحه در دقیقه اسکن می‌کند

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ژاپنی Dai Nippon Printing چندان معروف نیست و شاید شما هم تابه حال نام آن را نشنیده باشید اما به خاطر اسکنر جالبی که تولید کرده، بهتر است نام آن را به خاطر بسپارید. اسکنری فوق‌العاده سریع که بدون آسیب رساندن به کتاب، آن را با سرعت ۲۵۰ صفحه در دقیقه اسکن می‌کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید تا به بررسی نحوه‌ی عملکرد آن بپردازیم.
تبلیغات

کمپانی دای نیپون با همکاری دانشگاه توکیو، یک اسکنر سریع برای کتاب‌ها تولید کرده است که در هر دقیقه ۲۵۰ صفحه را اسکن می‌کند. در این اسکنر از مکانیزمی‌ استفاده شده که با سرعتی بسیار بالا صفحات را ورق می‌زند. در همین حین دو دوربین که بالای صفحه قرار دارند، تصاویری دقیق از دو صفحه‌ی روبروی خود گرفته و ذخیره می‌کنند. توجه کنید که صفحات کاملاً صاف و مسطح جلوی دوربین‌ها نیستند بلکه در حال ورق زدن به صورت مایل تصویربرداری صورت می‌گیرد.

در مرحله‌ی بعد، نرم‌افزار خاصی برای اسکنر طراحی شده که تصاویر را به حالت مسطح و سپس به حالتی که برای ماشین قابل خواندن باشد تبدیل می‌کند. تصاویر تبدیل شده دارای دقت ۴۰۰ نقطه در اینچ بوده و به راحتی می‌توان آنها را به EPUB ،PDF و سایر فرمت‌ها تبدیل کرد.

امروزه بسیاری از اسکنرهای پرسرعت به کتابی که اسکن می‌کنند آسیب می‌رسانند، حتی در برخی مدل‌ها، می‌بایست صفحات کتاب را جدا کرده و در اختیار اسکنر قرار دهیم. اما این اسکنر چنین اشکالی ندارد، در واقع شبیه به محصول گوگل است که برای سرویس کتاب‌های گوگل یا Google Books به کار گرفته می‌شود.

تنها خبر منتشر شده در مورد زمان عرضه و قیمت این اسکنر این است که دای نیپون آن را در سال ۲۰۱۳ روانه‌ی بازار می‌کند و هنوز قیمتی هم برای آن ذکر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات