مایکروسافت طرح‌های اولیه رابط کاربری ویندوز 8 را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پس از حدود ۲ سال از طرح‌های اولیه رابط کاربری ویندوز ۸ رونمایی کرده است.
تبلیغات

طرح‌های اولیه بسیار نامنظم و گیج‌کننده هستند. به نظر می‌رسد طراحان مایکروسافت برای رابط کاربری این سیستم عامل دقت زیادی داشته است. باید ببینیم که آیا فروش ویندوز ۸ می‌تواند برای این کمپانی ثمربخش باشد؟

صفحه استارت ویندوز ۸ تا اواسط سال ۲۰۱۱ برای عموم به نمایش در نیامده بود. اما مایکروسافت حالا تصمیم گرفته که طرح‌های اولیه این محصول که از سال ۲۰۱۰ شروع به کار بر روی آن شده را به نمایش بگذارد. ینسن هریس، یکی از اعضای تیم طراحی این کمپانی، برخی از موارد مربوط به طراحی اولیه رابط کاربری ویندوز ۸ را در یک کنفرانس اختصاصی تشریح کرد. فیلم کامل این سخنرانی را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

طرح‌های اولیه در واقع کاشی‌های زنده‌ به هم ریخته‌ و نامنظمی هستند که زمان، تاریخ، و وضعیت باتری و شبکه را در بالای نمایشگر نمایش می‌دهند. باقی موارد مربوط به یک نوار Charm با آیکون‌های بیشتر است که در آن مدیاپلیر نیز وجود دارد.

win8-early-designs-1

در خلال این برنامه هریس درباره شیوه اعمال تغییرات ظاهری ویندوز صحبت کرد. وی ابتدا از برنامه‌های تقویم و Find My Friends در iOS انتقاد کرد و گفت که این اپلیکیشن‌ها جلوه‌های ویژه تصنعی و نه چندان دلچسبی دارند. هریس در ادامه افزود که مایکروسافت روی ریزترین جزئیات نیز دقت می‌کند و حتی تیم توسعه‌دهنده خود را مجبور نموده تا فلش آبی‌رنگی که در زمان ورود به محیط ویندوز به وجود می‌آید را حذف کنند.

با این همه کاری که بر روی نسخه نهایی ویندوز ۸ انجام شده حالا مایکروسافت باید نشان دهد که محصول جدیدش فروش خوبی خواهد داشت. گزارشات اولیه حاکی از آن هستند که فروش ویندوز ۸ آغاز چندان خوبی نداشته است. البته به نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز در ابتدای راه تبلیغات و بازاریابی ویندوز ۸ است و هنوز تا خرج کامل بودجه یک میلیارد دلاری تبلیغات ویندوز ۸ فاصله زیادی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات