مشخصات گلکسی اس 4 به بیرون درز کرد: صفحه نمایش Full HD، پردازنده چهارهسته‌ای 2 گیگاهرتزی از نوع ARM Cortex-A15

چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
در دنیای‌ اندروید هر روز خبری از یک گوشی جدید و به‌روز‌تر به گوش می‌رسد، اما تنها تعداد محدودی از مدل‌ها هستند که انتظار برای آن‌ها ارزش دارد. یکی از این گوشی‌ها ، تلفن‌های هوشمند سری گلکسی اس هستند که همیشه از لحاظ سخت‌افزاری در میان رقبا برتری محسوسی داشته‌اند. حال سامسونگ در راستای حفظ این جایگاه و با وجود گزینه‌های قدرتمند‌تر و جدید‌تر از سوی رقبا، قصد دارد که گوشی بعدی گلکسی اس یعنی گلکسی اس ۴ را مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات سخت‌افزاری ممکن در بازار موبایل کند. با زومیت همراه باشید تا با مشخصات درز کرده این گوشی آشنا شوید.
تبلیغات

آخرین گزارش‌ها از سوی وب سایت Asiae نشان داد که سامسونگ در حال ساخت صفحه‌نمایش ۴.۹۹ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ از نوع Super AMOLED است. این صفحه‌نمایش دارای‌تراکم ۴۴۱ پیکسل در اینچ خواهد بود که در کنار HTC DNA بالاترین‌ تراکم را در میان تمام محصولات دیجیتال موجود در بازار خواهد داشت و‌ تراکم موبایل‌هایی مانند گلکسی اس ۳ ( ۳۰۶ پیکسل بر اینچ) و آیفون ۵(۳۲۶ پیکسل بر اینچ) را در هم خواهد شکست. این منبع اضافه می‌کند که‌ تراکم پیکسل این صفحه‌نمایش فراتر از قدرت بینایی انسان است.

همچنین منبع دیگری از پردازنده بسیار قدرتمند گلکسی اس ۴ خبر می‌‍‌دهد. به گفته این منبع پردازنده دارای ۴ هسته از نوع ARM Cortex-A15 خواهد بود که در فرکانس ۲ گیگاهرتز کار خواهند کرد. لیتوگرافی این پردازنده احتمالاً ۲۸ نانومتری خواهد بود و از لحاظ مصرف بهینه انرژی بازهم نسبت به نسل‌های قبل پیشرفت قابل ملاحظه خواهد داشت. نام این سیستم-روی-یک-چیپ Exynos 5450 است و هسته اصلی محصولات سال آینده سامسونگ را تشکیل خواهد داد.

دوربین این گوشی از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد و احتمالاً به دلیل استفاده از سنسور و پردازنده تصویر جدید کیفیت عکس‌های گرفته شده بازهم نسبت به گذشته رشد محسوسی خواهد داشت و می‌تواند با موبایل‌هایی مانند لومیا ۹۲۰ یا اکسپریای سونی رقابت نفس‌گیری داشته باشد. با این وجود دوربین ۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۳، آیفون ۵ و اچ تی سی 8X همگی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و احتمالاً پیشرفت خیلی قابل ملاحظه نخواهد بود.

در مورد باتری و طراحی بدنه هنوز اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است اما به احتمال زیاد باتری این دستگاه بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی‎آمپر ساعت حجم خواهد داشت.

نظر شما در مورد گوشی بعدی سری گلکسی اس چیست؟ شما دوست دارید که چه امکانی در گلکسی اس ۴ وجود داشته باشد یا کدام قابلیت آن نیاز به پیشرفت و توجه بیشتر دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات