نگاه نزدیک: تایچی، اولترابوک / تبلت دو نمایشگره ایسوس

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹
مطالعه 5 دقیقه
در کنفرانس معرفی محصولات ویندوز 8 ایسوس، علاوه بر تبلت‌های VivoTab از محصول خلاقانه Taichi نیز پرده برداری شد، محصولی که دارای طراحی خاص و منحصر به فردی است و سخت‌افزار بروز و قدرتمندی نیز دارد. تایچی دارای 2 نمایشگر1080p یکی در جلو و یکی در پشت می‌باشد که آن را به یک محصول هیبریدی (اولترابوک / تبلت) بدل کرده است. دو نفر به صورت همزمان می‌توانند از تایچی استفاده نموده و دو کار مختلف را با آن انجام دهند. کاربر همچنین می‌تواند از آن به عنوان یک اولترابوک یا یک تبلت لمسی ویندوز 8 استفاده نماید. در ادامه نگاه نزدیک زومیت به این محصول متمایز را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

وقتی تایچی را در دست می‌گیرد بلافاصه متوجه طراحی نازک و وزن بسیار کم آن خواهید شد، جنس بدنه آن آلومینیومی است و در قسمت پشت آن یک نمایشگر لمسی وجود دارد. در نگاه اول با یک لپ تاپ بسیار باریک معمولی طرف هستید اما وقتی نگاهی به پشت لپ‌تاپ بیاندازید متوجه نمایشگر دوم خواهید شد، نمایشگری روشن و با کیفیت که مجهز به پنل IPS و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است. صفحه نمایش جلو لمسی نیست ولی صفحه پشتی لمسی و سازگار با رابط کاربری مترو ویندوز 8 است. زمانی که وارد محیط دستکاپ ویندوز 8 می‌شوید صفحه نمایش جلو بصورت خودکار فعال می‌شود و شما با یک اولترابوک طرف هستید و به راحتی می‌توانید از طریق صفحه کلید فیزیکی و تاچ‌پد به انجام امور مورد نظر خود بپردازید. وقتی به محیط مترو وارد می‌شوید، صفحه لمسی پشتی فعال می‌شود. البته یک کلید برای سئویچ کردن بین دو صفحه نمایش یا نمایش تصویر برروی هر دو صفحه وجود دارد. یعنی می‌توانید تصویر هر دو نمایشگر را یکسان نموده تا از آن در جلسات و موارد اینچنینی استفاده کنید، یا تصویر هر دو را به یکدیگر متصل کنید که این حالت خیلی کاربرد ندارد، و در حالت دیگر  رابط کاربری مترو برروی نمایشگر لمسی پشتی و صفحه دستکتاپ برروی صفحه نمایش اصلی قابل مشاهده خواهد بود.

از تایچی می‌توانید در کنفرانس‌ها و جلسات اداری استفاده نموده و تصویر مورد نظر خود را به دیگران نمایش دهید. دو کاربر مختلف نیز می‌توانند امور مختلف را برروی هر کدام از دو صفحه انجام دهند که البته خیلی خوشاید به نظر نمی‌رسد چون باید صفحه نمایش را در زاویه حدود 90 درجه تنظیم کنید تا هر دو کاربر به راحتی بتوانند از هر کدام از صفحه‌های نمایش استفاده کنند و خودتان حتما بهتر می‌دانید که در این شرایط نمی‌توان به راحتی با لپ تاپ کار کرد. در حالت معمول زاویه مورد استفاده نمایشگر لپ تاپ حدود 110 درجه است.

وقتی درب تایچی را می‌بندید با یک تبلت لمسی طرف هستید، تبلتی با سیستم‌عامل ویندوز 8 و پردازنده x86 که تمام برنامه‌های فعلی ویندوز را اجرا می‌کند و صفحه نمایش آن نیز 11.6 یا 13.3 اینچ با رزولوشن فوق‌العاده فول اچ‌دی است. از آنجایی که تایچی 11.6 اینچی، حدود 1.25 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن 30.66 در 19.93 در 1.74 سانتی‌متر است، این محصول به عنوان یک اولترابوک فوق‌العاده است، اما وزن و ضخامت آن برای یک تبلت کمی زیاد است. به هر حال اگر بخواهید تجربه جالبی از تبلت و لپ‌تاپ ویندزی را یکجا داشته باشید، تایچی یکی از گزینه‌های مناسب به شمار می‌رود.

ایسوس اعلام کرده که برای کاهش وزن تایچی، تلاش بسیاری نموده و قطعات مختلف این محصول را بارها و بارها جابجا کرده تا اینکه تایچی از معیارها و استانداردهای این شرکت گذر کند. به عنوان مثال در بین دو نمایشگر پشت و جلوی تایچی یک ورق آلومینیومی بسیار باریک و سبک استفاده شده است، تا دو نمایشگر از یکدیگر جدا شوند و در عین حال وزن محصول خیلی افزایش نیابد.

نمایشگرهای تایچی از نوع IPS هستند، به همین دلیل دقت نمایش رنگ‌ها و زاویه دید آنها بسیار خوب است، رزولوشن بالای 1080p آنها نیز باعث شده تا فضای کار ایده‌آلی در اختیار کاربر قرار گیرد. حاشیه دور نمایشگر کمی عریض‌تر از حد معمول در تبلت‌ها است، شاید دلیل آن نیز سخت‌افزار غیر معمول این محصول باشد.

تایچ

سخت‌افزار قدرتمند Taichi باعث شده تا ویندوز 8 و نرم‌افزارهای مختلف به سرعت اجرا شده و حرکت بین قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل به نرمی انجام می‌شود. متاسفانه در محل برگزاری مراسم امکان اتصال به اینترنت وجود نداشت و ما نتوانستیم نرم‌افزارهای مترو را آزمایش کنیم اما نرم‌افزارهایی همچون نسخه پیش نمایش آفیس 2013 به سرعت و نرمی اجرا می‌شدند.

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ عملکرد مناسبی دارند و با اینکه فاصله کلیدها در نسخه 11.6 اینچی خیلی ایده‌آل نیست، اما باز هم مشکلی در تایپ کردن با آن احساس نکردیم.

مشخصات سخت افزاری تایچی ایسوس

  • سیستم‌عامل ویندوز 8 نسخه استاندارد یا Pro
  • پردازنده: Core i5-3317U یا Core i7-3517U
  • حافظه 4 گیگابایت DDR3 1600MHz
  • حافظه ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایت از نوع SSD
  • نمایشگر: دو نمایشگر 11.6 اینچ یا 13.3 اینچ با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل (نمایشگر داخلی غیرلمسی و نمایشگر بیرونی لمسی است)
  • گرافیک: Intel HD 4000 یکپارچه شده با پردازنده اصلی
  • دوربین پشتی 5 مگاپیکسل با فوکوس خودکار، دوربین جلو (وب کم)، 1.3 مگاپیکسلی
  • درگاه‌ها: mini VGA, ، دو پورت USB 3.0، یک پورت Micro HDMI 1.4 و یک جک مشترک صدا (هدفون / میکروفون)
  • باتری 35Whr (وات ساعت) / طول عمر باتری حدود 5 ساعت

در نهایت تایچی ابزار هیبریدی است که توانایی‌های بسیاری دارد، این محصول در واقع کار یک تبلت و یک اولترابوک ویندوز 8 را برایتان انجام می‌دهد. از آنجایی که پردازنده آن نیز از نوع x86 است، برخلاف پردازنده‌های ARM و ویندوز RT، قادر به اجرای کلیه نرم‌افزارهای فعلی ویندوز نیز می‌باشد. اما وزن تایچی برای یک تبلت ویندوزی سنگین است و از آن مهمتر طول عمر باتری آن به دلیل استفاده از پردازنده قدرت و البته پرمصرف نسل سوم اینتل حدود 5 ساعت می‌باشد که برای تبلت خیلی زیاد نیست.

taichi wrap

 تایچی قرار است در دو سایز 11.6 و 13.3 اینج در دی ماه امسال وارد  بازار کشور شود، اما نباید انتظار قیمت ارزان از این محصول داشت. قیمت این محصول  حدود 1500 دلار اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات