ویندوز ۸ شکل و شمایل لپ‌تاپ‌ها را تغییرخواهد داد: مدل‌های لمسی بیشتری در راه‌اند!

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
ویندوز ۸ چند روز پیش در ۲۶ اکتبر (۵ آبان) به‌طور رسمی‌ عرضه شد. این سیستم عامل پیش‌تر در اول اوت ۲۰۱۲ (۱۱ مرداد) برای تولیدکنندگان عرضه شده بود.
تبلیغات

مهم‌ترین مسئله در مورد این سیستم عامل، همگامی‌ و هماهنگی آن با وسایلی است که صفحه‌نمایش لمسی دارند. پس باید از این به بعد منتظر آمدن لپ تاپ‌های لمسی و هیبریدی‌ بیشتری به بازار باشیم.

فروشگاه‌های مایکروسافت چه آنهایی که بصورت فیزیکی در داخل شهرها مشغول فعالیت هستند و چه فروشگاه‌های آنلاین، جاهایی هستند که بیشترین تعداد کامپیوترهای قابل حمل لمسی با ویندوز ۸ را عرضه می‌کنند. فروشگاه آنلاین مایکروسافت ۸ لپ تاپ (غیر هیبریدی) با صفحه‌نمایش لمسی را برای فروش عرضه می‌کند. در این بین لپ تاپ‌های ایسوس VivoBook X202E با ۴۹۹ دلار، سونی وایو T13 با ۸۹۹ دلار و اچ‌پی Spectre XT TouchSmart با ۱۳۴۹ دلار دیده می‌شوند. اگر لپ‌تاپ‌های هیبریدی که کمپانی‌ها معرفی کرده‌اند هم به این تعداد اضافه شود، مجموع آن‌ها به عدد ۱۶ می‌رسد. از بین محصولات هیبریدی می‌توان به اچ‌پی Envy x2 و دل XPS Duo 12 اشاره کرد. علت قرار دادن نام هیبریدی یا تبدیل‌شدنی به خاطر این است که می‌توان صفحات نمایش این لپ تاپ‌ها را جدا کرد و به‌عنوان یک تبلت از آن‌ها استفاده کرد. یعنی شما با داشتن یک دستگاه هیبریدی، هم تبلت خواهید داشت و هم لپ تاپ.

استیو بالمر، مدیر مایکروسافت در کنفرانسی در سیاتل می‌گوید: «صنعت ما فعالیت خود را پیرامون انواع جدیدی از وسایل دوباره خواهد ساخت. با ویندوز ۸، ما نسل جدیدی از سیستم‌ها را خلق کردیم که چندین دنیای متفاوت را با هم یکی می‌کند، دنیای کامپیوترها با تبلت‌ها و دنیای صفحه‌کلید با صفحات لمسی.»

مایکروسافت با عرضه صفحه‌ کلید ۱۲۹ دلاری برای تبلت سرفیس که هم‌زمان نقش کاور را هم برای این تبلت بازی می‌کند، نشان داد که سرفیس می‌تواند هم تبلت باشد و هم لپ تاپ. این مسئله نشان‌دهنده این است که مایکروسافت در بازار تولید سخت افزار هم می‌خواهد پیشرو باشد.

فروشگاه آنلاین Best Buy به سرعت در حال تغییر‌ ترکیب لپ تاپ‌های خود است. در حال حاضر در این فروشگاه چندین مدل لپ تاپ لمسی با ویندوز ۸ دیده می‌شود. همچنین در Best Buy با آمدن اسمارت پی‌سی، تبلت‌های سری ۵ سامسونگ و تبلت ایسوس Vivo Tab RT، تعداد دستگاه‌های هیبریدی موجود برای فروش افزایش یافت.

در این جا سؤال بزرگی که به ذهن خطور می‌کند این است که آیا وجود صفحه‌نمایش‌های لمسی روی لپ تاپ‌ها می‌تواند به‌عنوان یک برتری برای مایکروسافت و شرکای تجاری اش نسبت به مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های اپل که لمسی نیستند، شناخته شود؟ اگر این لمسی بودن به ذائقه کاربران خوش بیاید، آن زمان است که مایکروسافت با اقتدار کامل از اپل پیشی می‌گیرد.

مایک فیبوس، تحلیلگر ارشد TechKnowledge Strategies در سکاتزدیل آریزونا می‌گوید:

اضافه شدن قابلیت لمسی همانند اضافه شدن ماوس به کامپیوترها در ۲۰ سال پیش مهم است. برای انجام خیلی کارها، قابلیت لمسی کاربرد بهتر و مناسب‌تری خواهد داشت. با این قابلیت خیلی چیزها تغییر خواهد کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات