سریع‌ترین روش برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا در ویندوز

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
روش‌های متنوعی برای بستن‌ نرم‌افزارهای در حال اجرا و خاموش‌ نمودن رایانه وجود دارد. به کمک بعضی از این روش‌ها، انجام این کار بسیار به سرعت و تنها به کمک تعداد انگشت‌شماری از کلیدها انجام می‌شود. برای مثال به کمک این راهکارها می‌توانید تمام اپلیکیشن‌های فعال رایانه خود را در عرض چند ثانیه بسته و تنها به کمک سه کلید آن را خاموش کنید. برای آشنایی با این روش‌ها با این مقاله از زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برای خاموش کردن رایانه خود عجله دارید؟ راهکار بسیار ساده‌است. در ادامه با دو روش کاربردی به کمک میانبرهای صفحه‌کلید برای انجام این کارها آشنا خواهید شد.

بستن تمام اپلیکیشن‌های باز

یکی از روش‌های کمتر شناخته شده برای انجام این‌کار به کمک چند کلیک و در کمترین زمان ممکن به شرح زیر است:

کلیدهای‌ ترکیبی Alt+Ctrl+Delete را بفشارید و سپس با فشردن Alt+T، تب Application در ابزار Task Manager را اجرا کنید. بر روی فلش رو‌ به‌ پایین کلیک کرده و سپس با نگه‌ داشتن کلید Shift و فشردن مجدد فلش‌ رو‌ به‌ پایین، تمام اپلیکیشن‌های لیست شده در پنجره را انتخاب کنید. هنگامی‌که همه اپلیکیشن‌ها انتخاب شدند ابتدا کلیدهای‌ترکیبی Alt+E و سپس کلیدهای‌ ترکیبی Alt+F را فشرده و در پایان پنجره را ببندید.

برای افراد حرفه‌ای، انجام این هفت مرحله، می‌تواند در ۱۰ ثانیه انجام شود.

اگر به خاطر سپردن کلیدهای‌ترکیبی برای شما مشکل است، کلید Alt را فشار دهید تا زیر حروف دستورالعمل‌ها خط کشیده شده و بتوانید گزینه مورد نظر را ببینید.

چند روش برای خاموش نمودن رایانه

در پایان یک روز کاری، آخرین فعالیت کاری شما، احتمالاً فشردن کلید پاور، برای خاموش نمودن رایانه است. شاید هم از منوی استارت، گزینه Shut Down را انتخاب می‌کنید.

اما، روش‌های دیگری نیز وجود دارد، که به کمک آن‌ها و بدون اینکه دست خود را از روی صفحه‌کلید جدا کنید، می‌توانید رایانه خود را خاموش نمایید.

در ویندوز ۷، ابتدا کلید Windows و سپس کلید جهت‌نمای راست را فشرده و سپس کلید Enter را بزنید. در ویندوز ویستا، ابتدا کلید Windows را بزنید، پس از آن سه بار کلید جهت‌نمای راست و سپس کلید U را فشار دهید. در ویندوز XP هم بعد از فشردن کلید Windows، دو بار کلید U را فشار دهید.

با انجام این کار، ویندوز از شما می‌خواهد، در صورت لزوم فایل‌ها را پیش از خاموش شدن رایانه ذخیره کنید. همان‌ چیزی که بعد از فشردن دکمه پاور و انتخاب گزینه Shut Down از منوی استارت نیز نمایش داده می‌شود.

کاربران مک هم می‌توانند از تکنیک‌های مشابهی استفاده کنند.

برای باز شدن پنجره Shut Down در مک، کلیدهای‌ ترکیبی Control+Eject را فشار دهید. برای بردن مک را به حالت خواب (Sleep)، از کلیدهای‌ترکیبی Option+Command+Eject استفاده کنید. برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و راه‌اندازی مجدد مک، از کلیدهای‌ترکیبی Control+Command+Eject استفاده کنید. در این مرحله و پیش از راه‌اندازی مجدد، باید فایل‌های در حال اجرا را ذخیره کنید. برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و خاموش نمودن رایانه از کلیدهای‌ترکیبی Control+Option+Command+Eject استفاده کنید. در این مرحله هم باید فایل‌های تغییر یافته پیش از خاموش شدن مک، ذخیره شوند.

در بعضی از سازمان‌ها، برای انجام بروزرسانی‌ و پشتیبان‌گیری در نیمه‌های شب، از کاربران خواسته می‌شود که رایانه خود را خاموش نکنند. از این‌رو می‌توانید رایانه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که با فشردن کلید پاور، دستگاه شما به حالت‌ هایبرنیت (Hibernate) و یا آماده‌باش (Stand By) برود.

برای دسترسی به بخش تنظیمات پاور (Power Option)، کلید Windows را فشرده و سپس عبارت Power Option را تایپ کرده و کلید Enter را بفشارید. در پنجره باز شده و در سمت چپ گزینه «Choose what the power buttons do» را انتخاب کنید. حالا از منوی کنار گزینه When I press the power button، از میان گزینه‌های Shut Down ،Hibernate ،Sleep و یا Do nothing، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.

close-all-1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات