مایکروسافت نگرش صحیحی به لپ‌تاپ‌های ویندوز ۸ صفحه‌لمسی دارد

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در کنفرانس Build، درباره صفحه‌های لمسی و ویندوز ۸ سخن‌های زیادی گفت. استیو بالمر در مصاحبه‌های بعدی نیز در این مورد سخن گفت و نشان داد که مایکروسافت به‌دنبال چه چیزی است. جای تعجبی نخواهد داشت اگر نسل‌بعدی لپ‌تاپ‌ها، با صفحه‌های لمسی با بازار عرضه شوند. با زومیت همراه باشید تا بیشتر به این مسئله بپردازیم.
تبلیغات

مایکروسافت این‌ روزها همه‌جا و برای همه دستگاه‌ها (حتی لپ‌تاپ‌های ساده و قدیمی) درباره صفحات لمسی صحبت می‌کند. این موضوع را می‌توان از صحبت‌های استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت در کنفرانس Build فهمید.

استیو بالمر صحبت‌ خود در این زمینه اینگونه آغاز نمود:

آیا کاربران واقعا لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی می‌خواهند؟

اگر این سؤال را از اپل بپرسید احتمالاً در پاسخ می‌گوید خیر. اما پاسخ مایکروسافت به این سؤال فرق داشت.

بالمر اینگونه ادامه می‌دهد:

شب گذشته، مدیران شرکت‌های بزرگ، در ضیافت شامی ‌میهمان من بودند. آنجا می‌گفتند: واقعا؟ یعنی می‌توانم [لپ‌تاپ] را بچرخانم تا تبدیل به تبلت شود؟

این اتفاق زمانی رخ داد، که بالمر در حال معرفی لپ‌تاپ Aspire S7 ایسر بود. لپ‌تاپی که مشابه اولترابوک‌های معمولی است. البته اولترابوکی بسیار نازک با این تفاوت که صفحه‌ نمایش آن لمسی است.

ازآنجاکه کنفرانس Build بود، حرف‌های بالمر را می‌شد به‌عنوان نوعی درخواست از توسعه‌دهندگان قلمداد نمود:

این دستگاه و دستگاه‌های مشابه آن، دقیقاً آن چیزی است که شما، به‌عنوان توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در آینده خواهید خواست.

اما به‌نظر می‌رسید، بالمر در حال متقاعد کردن مشتریان خود نیز بود. لپ‌تاپ‌های سنتی با صفحه‌‌های لمسی، احتمالاً دیر یا زود، به بازار عرضه خواهند شد. صفحه‌های لمسی در حال حاضر در تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند. پیش از این نیز در کامپیوترهای خانگی به کار گرفته شده و به کمک دستگاه‌های لمسی مجتمع‌شده (AIOs) در میان کاربران محبوب شدند.

محصولات موجود در فروشگاه‌های ویندوز و Best Buy در لس‌آنجلس، که هر دو عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های لمسی و تبلت‌/لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی هستند، نشان می‌دهد که آینده لپ‌تاپ‌های لمسی روشن خواهد بود.

برای مثال، Best Buy به‌تازگی فروش اولترابوک Envy TouchSmart شرکت اچ‌پی را آغاز کرده است. پس از تجربه استفاده از اِنوی (Envy)، تصور خریداری یک دستگاه ویندوز ۸، بدون صفحه‌لمسی کار سختی است. این ویژگی باید از مدت‌ها قبل در لپ‌تاپ‌های متوسط به کار گرفته می‌شد. اگرچه وجود ‌ترک‌پد و ماوس باعث کاربردی‌تر شدن دستگاه‌ها خواهد شد اما ویژگی صفحات ‌لمسی از جمله امتیازاتی محسوب می‌شود که هر کاربری از آن استقبال می‌کند.

به‌عنوان مطلب پایانی، بالمر اعلام کرده است که تا این لحظه ۷۵۰ میلیون دستگاه میزبان یکی از نسخه‌های ویندوز ۷ هستند، که می‌تواند بسیار معنادار به‌نظر برسد.

بالمر ادامه می‌دهد:

نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی در مسیر بازارهای پی‌سی رخ خواهد داد... [اما] با وجود فاکتورهای فوق‌العاده و جدید در ساختار دستگاه‌هایی که لپ‌تاپ و تبلت هستند، گمان می‌کنم در آینده شاهد رشد مشهود و انرژی گرفتن بازار PCها خواهیم بود... بااین‌حال اگر انتظارات در بازار پی‌سی‌ها ثابت و مشابه شرایط فعلی بماند، بازهم نزدیک به ۴۰۰ میلیون رایانه ویندوز۷ جدید وجود دارد که می‌توانند هدف اپلیکیشن‌های شما باشند.

همه این‌ها نشان از موفقیت بالقوه دستگاه‌های ویندوز ۸ و سازگار با صفحات لمسی در آینده دارند.

آیا آینده لپ‌تاپ‌های صفحه‌لمسی را روشن می‌دانید؟ وجود لپ‌تاپ‌های صفحه ‌لمسی تهدیدی برای بازار تبلت‌ها محسوب نمی‌شود؟ نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات