چطور منوی استارت را به ویندوز ۸ بازگردانیم

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مهمترین تغییرات انجام شده در ویندوز ۸، حذف منوی استارت از صفحه اصلی است. هر چند این منو، با رابط‌کاربری مدرن و صفحه‌ استارت جایگزین شده است اما احتمالا بعضی از کاربران برای مدتی، با نبود این ویژگی دچار مشکل بشوند. برای همین بعضی از توسعه‌دهندگان دست‌ به‌کار شده و استارت‌منو را به ویندوز ۸ باز گردانده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با یکی از این اپلیکیشن‌ها آشنا شویم.
تبلیغات

آن‌دسته از کاربران ویندوز ۸ که دلشان برای استارت‌منوی کاربردی و قدیمی ویندوز تنگ‌شده است، می‌توانند به کمک اپلیکیشن‌‌های دیگر، جای خالی آن را در ویندوز ۸ به خوبی پر کنند.

با اپلیکیشن رایگان Win8 StartButton، می‌توان ظاهر، عملکرد و حال‌و‌هوای استارت‌منوی سنتی را مجدداً در ویندوز ۸ ایجاد و عملکرد آن را به کمک مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل شخصی‌سازی، تنظیم نمود.

پس از نصب اپلیکیشن، آیکون کروی و آشنای استارت، در سمت چپ و پایین صفحه‌نمایش پدیدار می‌شود. بر روی آیکون کلیک کنید تا منوی استارت، با دو ستون معروف خود و امکان دسترسی آسان به تمامی نرم‌افزارها و فولدرهای محبوب (نظیر Documents و Music)، جستجو، Run و Help به نمایش درآید. علاوه بر این گزینه Shut Down نیز در منو نمایش داده خواهد شد که به کمک آن می‌توانید از امکانات متنوعی بهره ببرید. برای مثال رایانه را خاموش کرده یا به حالت Sleep ببرید و یا اینکه کاربر را عوض نموده و ویندوز را قفل کنید.

بر روی آیکون کروی راست‌کلیک کنید و با انتخاب Settings وارد قسمت تنظیمات اپلیکیشن Win8 StartButton بشوید. در این قسمت می‌توانید ظاهر و استایل منو را انتخاب کنید، مثلاً ظاهر منو را مشابه ویندوز XP یا ۷ کنید. می‌توانید تعیین کنید اگر بر روی آیکون استارت کلیک شد، استارت‌منو باز شود یا صفحه‌ استارت ویندوز ۸. می‌توانید اپلیکیشن را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که پس از بوت شدن، ویندوز ۸ از روی صفحه‌استارت پرش نموده و دسکتاپ نمایش داده شود.

win8-startbutton-1

به کمک سایر ویژگی‌های بخش تنظیمات، می‌توانید هات‌کرنر (Hot Corner)های ویندوز ۸ را فعال یا غیرفعال کنید و پوسته سیستم‌عامل را تغییر دهید.

به علاوه، این اپلیکیشن استفاده از مرورگر خود با نام Torch و پخش‌کننده Media Player Classic را به کاربر توصیه می‌کند که البته انتخاب آن‌ها اختیاری است.

در مجموع Win8 StartButton، جایگزین فوق‌العاده و انعطاف‌پذیری برای صفحه استارت‌ محسوب می‌شود.

آیا نرم‌افزارهای دیگری می‌شناسید؟ اگر از Win8 StartButton استفاده می‌کنید، تجربه کاربری خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات