مدیرعامل اینتل پس از 40 سال بازنشسته می‌شود

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
بلومبرگ گزارش کرده که مدیرعامل اینتل، پائل اوتلینی در ماه می 2013 و پس از حدود 40 سال فعالیت در این شرکت، بازنشسته خواهد شد و سکان غول تولیدکننده پردازنده را به دیگری خواهد سپرد. البته اوتلینی اعلام نموده که به عنوان مشاور در کنار اینتل باقی خواهد ماند. تغییرات اساسی در مدیریت اینتل درست در زمانی رخ می‌دهد که فروش کامپیوتر و متقابلا پردازنده‌های x86 با کاهش روبرو شده و این شرکت نتوانسته موفقیتی در بازار رو به رشد ابزارهای موبایل داشته باشد.
تبلیغات

 اوتلینی گفت: «من مدیریتی یکی از بزرگترین کمپانی‌های دنیا را بر عهده داشتم.» اندی برینت از هیئت مدیره این شرکت نیز گفت: «پائل اوتلینی رهبر بسیار توانایی بود، او پنجمین مدیرعامل اینتل در کل تاریخ 45 ساله این شرکت بود، مدیرعاملی که در مقاطع چالش برانگیز شرکت را به خوبی مدیریت کرد و به سمت جلو هدایت نمود.»

اوتلینی که 62 سال سن دارد نزدیک به 40 سال است که در اینتل فعالیت می‌کند و در بخش‌های مختلف این ابرکمپانی کار کرده است.

اینتل در حال حاضر در شرایط ایده آل به سر نمی‌برد و می‌بایست به سرعت جایگاه خود را در بازار موبایل تثبت کند، بازار PC راکد است و رشد بازار موبایل‌ها و تبلت‌ها شیب صعودی را تجربه می‌کند. اینتل امسال با پردازنده‌های Medfield خود تلاش‌هایی برای ورود به بازار موبایل داشت که موفقیت چندانی را به همراه نداشت. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که هیئت مدیره اینتل چه کسی را جایگزین اوتلینی خواهد کرد و آیا مدیرعامل جدید  قادر خواهد بود، اینتل را وارد بازار موبایل کند یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات