آیا فیس‌بوک و یاهو برای جستجو همکاری خواهند کرد؟

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
براساس گزارش تلگراف دو شرکت یاهو و فیس بوک در تلاش هستند تا همکاری مشترکی را روی بستر جستجو شکل دهند. تلگراف اعلام کرده که مدیرعامل یاهو، مریسا میر با مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک، شریل سندبرگ مذاکراتی را پیرامون موتور جستجو انجام داده‌اند.
تبلیغات

از زمانی که مریسا میر گوگل را ترک و سمت مدیرعاملی یاهو را برگزید، اقدامات موثری را در این شرکت انجام داده و حال اگر بتواند فیس بوک را راضی کند تا در جستجو با یاهو تیم شود آنوقت شرایط برای یاهو بهتر هم خواهد شد.

همکاری با فیس بوک به یاهو کمک خواهد کرد تا ترافیک بیشتری را جذب کرده و الگوریتم طبقه بندی اطلاعات را نیز اصلاح کند. فیس بوک نیز که مدت‌ها است در تلاش است تا وارد دنیای جستجوگرها شود، احتمالاً به خواسته‌ خود نزدیک‌تر خواهد شد.

در حال حاضر یاهو با تکیه بر موتور جستجوی بینگ مایکروسافت فعالیت می‌کند. پیش از این در سال 2009 دو شرکت مایکروسافت و یاهو طی یک قرارداد 10 ساله روی استفاده مشترک از فناوری‌های یکدیگر و تقسیم درآمد حاصل از تبلیغات حاصل از جستجو، به توافق رسیدند. حال مشخص نیست که اگر این شایعه حقیقت داشته باشد و یاهو با فیس بوک به نتیجه برسد چه اتفاقی برسر توافق قبلی این شرکت با مایکروسافت خواهد افتد، شاید هم هر سه شرکت با یکدیگر تیم شده تا به جنگ ابر قدرت جستجوی اینترنتی، گوگل بروند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات