بالاخره مشخص شد: هوش و ذکاوت اینشتین بخاطر شکل غیرمعمول مغز او بوده است

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
مطالعات جدید روی مغز آلبرت اینشتین نشان می‌دهد که نبوغ خارق العاده او با شکل خاص مغزش مرتبط است. محققان مغز اینشتین را با 85 مغز نرمال دیگر مقایسه کردند تا بتوانند به ویژگی‌های غیرمعمول آن پی ببرند. خانم «دان فالک» استاد علوم انسان شناسی دانشگاه فلوریدا به «ساینس دیلی» گفت: اگرچه اندازه کلی و شکل نامتقارن مغز اینشتین طبیعی به نظر می‌رسید، اما سیستم عصبی، سطح خارجی محرک مخ، قشر جداری، قشر گیجگاهی و قشر پس سری او غیر عادی و خارق العاده هستند. این مسئله ممکن است باعث بوجود آمدن شالوده و زیربنای عصبی‌ای در اینشتین شده باشد که قابلیت‌های ریاضیاتی یا ادراک فوق العاده دیداری - فضایی یا توانایی‌های دیگر به وی داده باشد.»
تبلیغات

فالک و همکارانش با استفاده از 14 عکس جدیدی که از مغز اینشتین گرفته شده، توانستند قشر مخ او را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

قرار بود جمعه گذشته 16 نوامبر مطالعات این محققان در یک ژورنال عصب شناسی در برلین آلمان با نام «قشر مخ آلبرت اینشتین: شرح، تجزیه و تحلیل مقدماتی عکس‌های منتشر نشده» چاپ شود.

بد نیست بدانید در سال 1955، مغز آلبرت اینشتین با اجازه خانواده‌اش از کاسه سرش خارج شده و از آن عکس برداری شده است. همچنین مغز او را برای مطالعات بافت شناسی به 240 تکه برش دادند.

قرار است در مطالعات فالک و همکارانش، خلاصه‌ای از نوشته های دکتر «توماس هاروی» که در سال 1955 با عنوان نقشه راهی برای مغز اینشتین نوشته شده بود هم منتشر شود.

article-0-16140055000005DC-902 634x489

بسیاری از عکس ها، اسلایدها و تکه‌های مغز اینشتین از انظار عمومی پنهان مانده‌اند، عکس‌هایی که توسط تیم فالک مورد بررسی قرار گرفته شدند، توسط موزه ملی سلامت و دارو نگهداری می شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات