گوگل به دنبال نقض حریم خصوصی کاربران سافاری، محکوم به پرداخت جریمه 22.5 میلیون دلاری شد

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طورکه پیش‌تر در زومیت خواندید، گوگل با قرار دادن کدهای دنبال کننده رفتارهای آنلاین کاربران سافاری برای نمایش تبلیغات هوشمند خود بهره برده بود که به موجب آن کمیسیون تجارت فدارل امریکا درخواست جریمه سنگین 22.5 میلیون دلاری را از گوگل کرد و حالا دادگاه نیز درخواست این کمیسیون را تأیید کرده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد پس از اثبات ادعای کمیسیون تجارت فدرال امریکا مبنی بر استفاده غیر مجاز گوگل از سافاری و نقض حریم خصوصی کاربران این مرورگر که خلاف تعهدات گوگل در این کمیسیون نیز بوده است، غول جستجوی اینترنتی دنیا به‌زودی مجبور به پرداخت جریمه 22.5 میلیون دلاری خواهد شد.

قاضی این دادگاه سوسان ایلسون روز جمعه در سان فرانسیسکو رای خود را اعلام و ازطریق خبرگزاری‌ها منتشر کرد. این بزرگ‌ترین جریمه‌ای است که کمیسیون تجارت فدرال امریکا تا به امروز برای یک کمپانی وضع کرده است.

گوگل و کمیسیون تجارت فدارل امریکا در ماه آگوست توافق کردند که گوگل جریمه 22.5 میلیون دلاری بابت قرار دادن کوکی‌های غیرمجاز در مرورگر سافاری را پرداخت کند. اقدام گوگل برای استفاده غیرمجاز از کوکی‌ها خلاف قوانین این کمیسیون بوده است که گوگل نیز موظف به پیروی از آن‌ها است.

گوگل در پاسخ به ادعای کمیسیون اذعان داشته بود که حریم خصوصی کاربران برای این کمپانی، اهمیت ویژه‌ای دارد و آن‌ها عمدا این کار را انجام نداده‌اند.

کمیسیون تجارت فدرال از رای دادگاه مبنی بر قبول درخواست جریمه تعیین شده توسط این کمیسیون استقبال کرد. البته هرچند جریمه 22.5 میلیون دلاری رقم بسیار سنگینی برای اقدام گوگل است اما این مبلغ تأثیری در روند رو به جلو این شرکت نخواهد داشت، این کمپانی در فصل پیش، بیش از 14 میلیارد دلار در آمد داشته است. همچنین جالب است بدانید که براساس گزارش آسوشیتد پرس، گوگل ازطریق نقض حریم خصوصی کاربران سافاری تنها نزدیک به 4 میلیون دلار درآمد داشته است که حالا چندین برابر آن را باید به‌عنوان جریمه پرداخت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات