ایمجینیشن از گرافیک PowerVR G6630 پرده برداری کرد: 60 برابر سریعتر از نسل فعلی

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
در کنفرانس اخیر ET، شرکت Imagination رسما از پردازنده گرافیک سری 6 خود پرده برداری کرد و اعلام کرد این نسل از GPUها نزدیک به 60 برابر سریعتر از سری قبلی عمل می‌کنند. توضیحات بیشتر در مورد PowerVR G6630 که احتمالا از سال آینده در تبلت و تلفن‌های هوشمند بکار گرفته خواهد شد را در ادامه مطلب مشاهده کنید.
تبلیغات

موتور گرافیکی G6630 دارای یک هسته متشکل از 6 کلاستر شیدینگ است، که براساس اعلام شرکت ایمجینیشن سرعت پردازش گرافیکی آن بی‌نظیر است. این GPU از APIهای اصلی مانند OpenGL ES 3.0 و OpenCL 1.x پشتیبانی نموده و به طور کامل با Direct 10 سازگار است.

این شرکت همچنین ادعا کرده که PowerVR G6630 از نظر محاسبات خطی در مقایسه با جی‌پی‌یوهای چند هسته‌ای رقیب بهتر و سریعتر عمل می‌کند.

حال باید حدود 6 ماه منتظر بمانیم تا تولیدکنندگان مطرح سیستم-روی-یک-چیپ مانند اریکسون یا تکزاس از این فناوری در SoCهای خود بهره برده و پس از آن شاهد این پردازنده قوی در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها باشیم.

شاید با عرضه این GPU، گرافیک ابزارهای موبایل به کنسول‌های بازی امروزی برسد. نظر شما در این باره چیست؟ فاصله بین گرافیک تلفن‌های هوشمند و کنسول‌های بازی را چقدر می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات