انتظارات ما از iOS 7 چیست؟

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
بدون شک جدیدترین سیستم‌عامل دستگاه‌های همراه اپل، یعنی iOS 6 بهترین و کامل‌ترین نسخه این سیستم‌عامل تا کنون است. اما آیا واقعا بهتر از این ممکن نیست؟ فکر نمی‌کنید اگر برخی ویژگی‌های جدید به این سیستم‌عامل اضافه شوند، تجربه کاربری بهتری خواهید داشت؟ در ادامه می‌توانید سه خواسته مهم ما از نسخه بعدی iOS را مشاهده نمایید.
تبلیغات

کمتر از دو ماه پیش iOS 6 برای علاقه‌مندان آیفون، آیپد و آیپاد تاچ ارائه گردید. شاید هم‌اکنون زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره نسخه بعدی iOS نباشد، ولی در این مدت به قدر کافی با iOS 6 و خصوصیات آن آشنا شده‌ایم که بتوانیم درباره انتظاراتمان از نسخه بعدی این سیستم‌عامل صحبت کنیم.

در ادامه مهم‌ترین انتظارات از نسخه بعدی سیستم‌عامل iOS را مشاهده می‌کنید که منجر به استفاده خلاقانه‌تر و بهره‌وری بیشتر می‌شود. ما در این مقاله نمی‌خواهیم به ظاهر و رنگ ولعاب iOS بپردازیم و چنین مسائلی را نقد کنیم، بلکه می‌خواهیم روی برخی تغییرات ساختاری مطلوب تمرکز کنیم که منجر به تجربه کاربری بهتر می‌گردد. البته باید در همین ابتدا خاطرنشان سازیم که در کل انتظارات ما سلیقه‌ای است و ممکن است هر کسی بنا به نوع نیاز و سلیقه خود انتظارات متفاوتی داشته باشد. پس این مقاله بدون نظرات و انتظارات شما کامل نخواهد بود.

ویجت‌های صفحه قفل

صفحه قفل iOS 6 دیگر خیلی خسته‌کننده شده است و اطلاعات بسیار کمی در آن قابل دسترس است. فضای زیادی در این صفحه هدر شده که می‌تواند استفاده‌های بسیار بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، واضح‌ترین استفاده آن می‌تواند این باشد که بدون آن که کاربر قفل صفحه را باز کند، اطلاعات و اطلاع‌رسانی‌ها را به شکلی فشرده و مختصر در نمایشگر گوشی خود ببیند.

ساده‌ترین راه برای استفاده مناسب از این فضا می‌تواند بهره‌گیری از ویجت‌ها باشد. برنامه‌هایی که فقط برای صفحه قفل نصب می‌شوند تا صرفا کاربرد آن را بیشتر نمایند.

مطمئنا به دنبال این نیستیم که اطلاعات حساس و شخصی‌تر را در صفحه قفل ببینیم (مثل محتوای ایمیل یا پیام کوتاه)، ولی بدمان نمی‌آید برخی اطلاعات کلی و فشرده را بدون آن که قفل را باز کنیم مشاهده نماییم. عناوین اخبار روز، اطلاعات بازار بورس و اطلاعات لیست کارهای روزانه می‌توانند مثال‌های خوبی باشند.

بروزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها و امکان بازگشت به نسخه پایین‌تر

بروزرسانی‌های اپلیکیشن‌ها در iOS 6 بسیار راحت‌تر شده است. به خصوص که اپل نیاز به وارد نمودن رمز عبور را حذف کرده است. اما همچنان جا برای بهبود و بهینه‌سازی در این زمینه وجود دارد.

مثلا می‌توان این امکان را متصور بود که وقتی آیفون و آیپد در شارژ هستند و به ارتباط WiFi دسترسی دارند، اپلیکیشن‌ها به طور خودکار بروزرسانی گردند.

یک امکان دیگر که می‌تواند بسیار کاربردی باشد این است که بتوان برنامه را به نسخه پایین‌تر دانگرید کرد. چرا که بسیاری از مواقع ممکن است نسخه‌های جدید را دوست نداشته باشیم و ترجیح دهیم از نسخه قدیمی‌تر برنامه‌ها استفاده کنیم.

این مکانیسم به کاربران بهترین تجربه را ارائه خواهد داد تا بتوانند به طور خودکار برنامه‌ها را بروزرسانی نمایند و در صورتی که از آنها خوششان نیامد به راحتی به نسخه قبلی بازگردند.

کاشی‌های زنده

ما از ایده کاشی‌های زنده مایکروسافت در ویندوز فون ۸ خیلی خوشمان آمده است! اطلاع‌رسانی‌های اپل نسبت به ویندوز فون ۸ بسیار ساده و ابتدایی هستند. حالا که اپل به صفحه چهار اینچی برای آیفون روی آورده، فضای بیشتری برای نمایش اطلاع‌رسانی‌ها در اختیار دارد.

کاشی‌های زنده همچنین این امکان را به وجود می‌آورند که بدون اجرای برنامه بتوان اطلاع‌رسانی‌های مربوط به آن را مشاهده کرد. مطمئنا یک آیکون ساعت مجازی یا یک ویجت سرخط اخبار بسیار کاربردی تر از یک آیکون ثابت است که برای مشاهده محتویاتش باید حتما آن را لمس کرده و اجرا کنید.

البته برای دستگاه‌های جیلبریک شده تم‌هایی وجود دارد که کاشی‌های زنده ویندوز فون را روی آیفون می‌آورند. به ویدئوی زیر نگاهی بیاندازید:

باز هم تاکید می‌کنیم که بخش عمده این مقاله را نظرات شما تشکیل می‌دهند و در واقع این مقاله بهانه‌ای است تا با انتظارات شما از نسخه بعدی iOS آشنا شویم. پس در بخش نظرات ما را همراهی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات