نکاتی برای سلامتی بیشتر هنگام کار کردن در رختخواب!

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که زمان زیادی را به کار کردن با کامپیوتر یا گجت‌های دیگر اختصاص می‌دهید و میز و صندلی کارتان گاهی اوقات غیر قابل تحمل می‌شود و به تختخواب خود پناه می‌برید؟ آیا از آن دسته افرادی هستید که قبل از خواب حتماً باید با تبلت یا گوشی هوشمند خود در رختخواب ور بروید؟ حالا بگذارید سؤال دیگری بپرسیم! فکر سلامتی خود را کرده‌اید؟! در این مقاله اول به شما توصیه می‌کنیم که حتی‌المقدور از کار کردن در رختخواب پرهیز کنید و سپس روش‌هایی را آموزش می‌دهیم تا به شکل سالم‌تر و ارگونومیک‌تری به کار با گجت خود در تختخواب گرم‌و‌نرمتان بپردازید.
تبلیغات

احتمالاً همه ما تجربه کار کردن از داخل رختخواب را داشته‌ایم. با وجود آن که از تأثیرات منفی این کار مطلعیم ولی برخی مواقع واقعا از میز و صندلی خسته می‌شویم و نمی‌توانیم آن‌ها را تحمل کنیم. بنا به گزارش وال‌استریت ژورنال کار کردن از درون رختخواب برای ساعت‌های طولانی می‌تواند فرم اندام شما را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد. البته راهکارهایی نیز برای کاهش تأثیرات منفی آن وجود دارد.

وال‌استریت ژورنال همه مسائل و مشکلاتی که ممکن است به خاطر کار کردن از درون رختخواب برای شما به وجود بیاید را مورد بررسی قرار داده است. اول از همه این که روشن ماندن نمایشگر یک گوشی یا کامپیوتر می‌تواند سیکل خواب شما را مختل کند. از آن بدتر این که در هنگام کار از درون رختخواب فرم ارگونومیک اندامی خود را از دست می‌دهید که ممکن است در آینده برای شما مشکلات جدی را رقم بزند. در داخل رختخواب بدنتان را در وضعیت عجیب و غریب و بسیار مضری قرار می‌دهید یا مثلا آرنج خود را تکیه‌گاه بدن می‌کنید. کمرتان در نگه داشتن بدن کمکی نمی‌کند و معمولاً گردنتان خمیدگی بیش از حد دارد که منجر به درد نیز می‌شود.

وال‌استریت ژورنال چند توصیه برای کسانی که نمی‌توانند از رختخواب خود دل بکنند دارد تا کمی کار کردن در این شرایط راحت‌تر شده و ضرر کمتری داشته باشد:

دون چافین، رئیس بازنشسته مرکز ارگونومیک دانشگاه میشیگان پیشنهاد می‌کند که از یک کی‌بورد مجزا استفاده کنیم و آن را روی یک میز کوچک یا بالشت قرار دهیم. این کار باعث می‌شود که به آرنج و بازوها لطمه‌ای وارد نشود و مچ‌ها نیز شکل بهتری داشته باشند. نمایشگر دستگاهتان باید هم‌سطح یا از سطح ارتفاع چشم‌ها پایین‌تر باشد. زاویه نمایشگر با شما باید به میزانی باشد که گردنتان بیش از ۱۵ درجه خم نشود. استفاده از یک بالشت مخصوص برای پشت کمر و همچنین بالشت‌های بیشتر در زیر پاها می‌تواند ماهیچه‌ها را از حالت کشیدگی و انقباضی خارج کند. دکتر چافین همچنین می‌گوید که این افراد باید حدودا هر یک ساعت از جای خود بلند شده و کمی راه بروند.

توجه داشته باشید که تختخواب شما جایگزین خوبی برای یک میز و صندلی مناسب نیست، اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید یا مجبورید از داخل رختخواب کارهایتان را انجام دهید، حداقل سعی کنید تا حد امکان به شکل ارگونومیک و سالم‌تری این کار را انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات